הנה לכם מה שהגולשים באינטרנט חושבים על עורכי דין!

אחד הכלים החזקים לבחינת אפקטיביות של פרסום הינה משוב. מה חושבים על עורכי הדין אותם גולשים ברשת אשר נחשפים לפרסום שלהם? האם גולשים נוטים להעריך עורכי דין שפעילים בפייסבוק? האם האינטרנט הוא המקור הראשון אליו ניגשים גולשים שזקוקים לשירות או תשובה משפטית? (ועוד). כדי לדעת את התשובה הנכונה לשאלות האלה, נצטרך להניח את האגו הכל יודע שלנו בצד, ולבקש מהגולשים שפנו אלינו לתת לנו תשובה כנה ואמיתית.

כמנהל אתר הפורומים המשפטיים ועוד מספר אתרי משפט יש לי גישה מיידית לגולשים שפנו בבקשה לקבל ייעוץ משפטי. החלטתי להתקשר לתשעה גולשים שפנו אלינו בשבועיים האחרונים לקבלת ייעוץ משפטי בנושאים שונים, ולבקש מהם בנימוס להשיב לי על מספר שאלות.

כדי לנסח את שאלות הסקר נעזרתי במספר עורכי דין שנוכחותם ברשת מרשימה ובולטת. הנחתי שכך אצליח ליצור מקבץ שאלות איכותי שמספר גדול של עורכי דין ישמח לעיין בתשובות שיינתנו להן.

אמנם מדובר כאן בסקר מדגמי (מאוד) שבוודאי לא היה עומד בכללי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה… אבל אין לי ספק שתוכלו ללמוד ממנו לא מעט. ביקשתי מהעובדים המסורים שלי לתעד כמעט מילה במילה את התשובות של הגולשים; כפי שתוכלו לראות, לא אחת הגולש לא ממש עונה לשאלה שהוא נשאל או שהוא מתמחק מתשובה אמיתית. בכל המקרים, השארתי את התשובות של הגולשים כפי שהן, להתרשמותכם האישית המלאה. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

1. מה הדבר הראשון שאתה מחפש למצוא באתר אינטרנט של משרד עורכי דין?

יעל: אמרה שלעולם לא תחפש באינטרנט, ואתרים משפטיים נורא מרתיעים אותה.

ישראל: לא יודע, אם אני רוצה לשאול אני מחפש ומגיע לאתר ושואל.

רות: מסתכלת באתר שהעו"ד אכן מטפל בנושא שהיא צריכה ומסתכלת האם לעו"ד ותק וניסיון.

טוביה: מחפש באתר האם עורך הדין עוסק בנושא הספציפי שאותו הוא מחפש.

יפעת: מסתכלת על השמות ועל הרקורד, מהו תחום העיסוק ומה הניסיון, למי הם עזרו בעבר והאם יש להם התנדבות מפורסמת.

ענת: מחפשת לראות שהוא מתמחה בתחום שאני מחפשת.

דוב: מעדיף לחפש לפי מדרג עו"ד בארץ, אנשים בכירים שמבינים מי יותר בכיר ומי פחות. בכל מקרה מחפש למצוא אתר מתקדם, מתרשם מרצינות של אתר, מעוניין לראות שנראה שמישהו מבין עניין עומד מאחורי הפירסומים, אם יש למשל שגיאות כתיב זה נראה לא טוב ולא נראה שאדם רציני וחזק עומד מאחורי האתר.

רוית: מקצועיות אמינות.

מסקנה – ודאו שאתר האינטרנט שלכם מבליט את תחום ההתמחות שלכם, ואת הניסיון שלכם בתחום.

 

2. קיבלת המלצה על עו״ד מחבר, האם אתה מסתפק בכך ומתקשר מיד או מחפש פרטים נוספים אודותיו באינטרנט?

רחל: בודקת גם באינטרנט ולא מסתמכת על המלצה.

יעל: כאשר תקבל המלצה מחבר תמיד תחפש באינטרנט עליו.

ישראל: לא יודע, כשהוא מחפש עו"ד חשוב לו שהוא יבין בנושא ויהיה זול.

רות: אמרה שלא יכולה לסמוך רק על המלצה של חבר וצריכה לראות ולקרוא כמה פסקי דין שלו ואז להחליט.

טוביה: מסתפק בהמלצה של חבר ולא מרגיש צורך להמשיך לחפש באינטרנט.

יפעת: מיד פונה לאינטרנט ומבררת וקוראת עליו, לא מסתמכת על המלצה.

ענת: אתקשר מיד ובמידה ולא קיבלתי מענה מספק בטלפון אחפש באינטרנט.

דוב: תמיד כשמחפש עו"ד מעוניין למצוא באינטרנט זיכויים ואם לא זכה אז למה, לראות שהוא מייצג נאשמים נכון.

רוית: אסמוך על ההמלצה אבל גם אבדוק באינטרנט.

מסקנה – רוב הגולשים יחפשו מידע נוסף באינטרנט על עורכי דין עליהם הם קיבלו המלצה מחבר!

 

3. מה גורם לך להעדיף עו"ד מסוים באינטרנט על עו"ד אחר באינטרנט?

רחל: אין לי מושג.

יעל: אין לה משהו מסוים כזה.

ישראל: לא קיים כזה דבר.

רות: אמרה שלא יכולה על סמך אתר להעדיף אלא צריכה לדבר עם העו"ד ולפי השיחה להחליט.

טוביה: עו"ד שיקבל עליו המלצות יהיה מועדף מעו"ד אנונימי.

יפעת: עורכת הדין שאליה היא פנתה אצלנו הופיעה בראש הרשימה ולכן היא מיד התקשרה דווקא אליה, הייתה לה הרגשה שהיא הגדולה מכולם מכיוון שהייתה בראש הרשימה.

ענת: עו"ד שאקבל עליו המלצות יהיה מועדף עליי בדומה לרופא.

דוב: מדרגים של חברות מדרג, מסתמך עליהן שעושים עבודתם נאמנה, הפירסום בתקשורת, מידת ההצלחה שלו לפי אתרים  משפטיים (היכן זיכה את הנאשם והיכן הפסיד).

רוית: לא יכולה להחליט לפי אתר רק לאחר פנייה באופן אישי תוכל להחליט.

מסקנה – עשו מאמץ להופיע ראשונים ברשת ובצורה מרשימה, אך קחו בחשבון שלא די בכך כדי לשכנע גולש שפונה להפוך ללקוח.

 

4. מה היה המקור הראשון אליו פנית כדי לקבל מידע משפטי?

רחל: משפחה.

יעל: מעולם לא חיפשה מקור מידע משפטי.

ישראל: פנה ישירות לאינטרנט.

רות: פנתה ישר לאינטרנט.

טוביה: פנה ישירות לאינטרנט.

יפעת: פנתה ישר לאינטרנט מכיוון שרצתה עזרה מיידית.

ענת: פנתה ישירות לאינטרנט.

דוב: ישירות לאינטרנט.

רוית: חברים.

מסקנה – עמדתי פעור פה לנוכח התשובות האלה: רוב הגולשים פונים קודם כל לאינטרנט כשיש להם שאלה משפטית!

 

5. מה דעתך בקשר לעורכי דין המפרסמים עצמם באינטרנט?

רחל: מעולה. אני חושבת שמאחר שעורך דין נשמע מרתיע הרי שכשהוא מופיע באינטרנט זה הרבה יותר ידידותי.

יעל: מרגישה כי זה רדוד, זה נשמע לא טוב ומרגיש לא אמין, כאילו שעורכי דין שמפרסמים את עצמם אין להם פרנסה.

ישראל: הוא חושב שזה סביר, כל אדם צריך להתפרנס, והיום מי שרוצה שיכירו אותו חייב לפרסם את עצמו.

רות: אין לה דעה חיובית או שלילית. אמרה שלעיתים באינטרנט היא נתקלת באלו שרוצים לעזור למעוטי יכולת זה מאוד טוב, לצערה אין הרבה כאלה.

טוביה: יש לו דעה חיובית על עורכי דין שמפרסמים את עצמם באינטרנט.

יפעת: דעה חיובית מאוד, זה נאמר בשיווק עצמי, גם היא עוסקת במקצוע חופשי (מעצבת גרפית) אז אתר אינטרנט זה דבר בסיסי.

ענת: דעתי חיובית, אין לי שום בעיה עם עו"ד המפרסמים עצמם באינטרנט.

דוב: עברנו לעידן הזה, זו הדרך שבנאדם יכול בצורה הכי מהירה להגיע ללקוח לעומת העיתון שגם שם יש פירסומים, אך שם זה פחות אפקטיבי ופחות משהו שתעתיק את מספר הטלפון ותתקשר.

רוית: חושבת שהם טובים אבל צריך לבדוק יותר טוב אותם לפני שמחליטים אם לשכור אותם.

מסקנה – נטיית הרוב להעריך עורכי דין שמשווקים את עצמם באינטרנט.

 

6. מה דעתך על עורכי דין שפעילים בפייסבוק?

רחל: לא משתמשת הרבה בכלי הזה, אני חושבת שזה לא רע. היום הרבה משתמשים בפייסבוק וזה בהחלט לגיטימי.

יעל: אמרה שאתר זה עוד איכשהו בסדר אבל ממש לא נראה לה עורך דין שפעיל בפייסבוק.

ישראל: ציין כי הוא אדם חרדי ואינו מתעסק בפייסבוק ולא ממש מכיר את הפלטפורמה.

רות: לא נתקלה ולא ממש מעורה בנושא.

טוביה: יש לו דעה שלילית לעורכי דין שפעילים בפייסבוק ואמר שממש לא לעניין.

יפעת: דעה חיובית כי אנשים נוטים להתרחק מעו"ד ויש להם איזשהי רתיעה מהם אבל כשיש עו"ד בפייסבוק זה מראה שיש להם איזשהו מכנה משותף עם האנשים הפשוטים ומראה שעו"ד הוא גם בנאדם.

ענת: הפייסבוק הוא כלי מאוד מוכר ושיווקי מאוד, אין לי שום בעיה עם זה ולעיתים זה יכול להיות מאוד מעניין.

דוב: דעתי שלילית אני לא חושב עורכי דין אמורים להשתמש בו, זה מקום לחברים לא המקום לענייני עבודה.

רוית: לא יודעת, מדובר על כלי של תקשורת ומקובל אבל היא לא נתקלה בזה מעולם.

מסקנה – נטיית הרוב להעריך עורכי דין פעילים בפייסבוק; יחד עם זאת, הופתעתי מהאופן השלילי שבו הכלי הזה נתפס בעיני חלק מהגולשים.

 

לסיכום – כל המסקנות ברצףרוב הגולשים פונים קודם כל לאינטרנט כשיש להם שאלה משפטית

1. ודאו שאתר האינטרנט שלכם מבליט את תחום ההתמחות שלכם, ואת הניסיון שלכם בתחום.
2. רוב הגולשים יחפשו מידע נוסף באינטרנט על עורכי דין עליהם הם קיבלו המלצה מחבר!
3. עשו מאמץ להופיע ראשונים, אך קחו בחשבון שלא די בכך כדי לשכנע גולש להפוך ללקוח.
4. רוב הגולשים פונים קודם כל לאינטרנט כשיש להם שאלה משפטית!
5. נטיית הרוב להעריך עורכי דין שמשווקים את עצמם באינטרנט.
6. נטיית הרוב להעריך עורכי דין פעילים בפייסבוק.

קחו את ההמלצות האלה כטיפים מצוינים להמשך, ואת החלקים האופרטיביים שבהן בצעו עוד היום. הנתון הנפלא שעובר כחוט השני בין כל אלה שפנינו אליהם הוא שהאינטרנט הופך להיות כלי פרסומי הכרחי, כמעט לכל עורך דין. מעניין יהיה לערוך את הסקר הזה גם בפנייה "פתאומית" לאנשים אקראיים (ולא גולשים). מי יודע, אולי רעיון לפוסט נוסף.

לסיום, הרשו לי להודות בפניכם לעורכי הדין ששיתפו עימי פעולה וסייעו לי לנסח את השאלות הרלוונטיות ביותר לסקר זה: עו"ד סער סיקלאי, עו"ד תומר בכר, עו"ד צבי שמיר, עו"ד ליטל דראי יעקובוביץ, עו"ד מורן שבתאי, עו"ד מור סטולר, עו"ד אלינור סופיר, עו"ד דורון זיסו, עו"ד אורי רשף ועו"ד אוריאל זעירא.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.