איך עורך דין יכול להפוך כל אימייל לשליח שיווקי?

איך עורך דין יכול להפוך כל אימייל לשליח שיווקי?כלי השיווק הגדולים ביותר נמצאים בפרטים הקטנים… אחרי שבחנתי לא פחות מ-100 מיילים שקיבלתי מעורכי דין שונים (מתוקף עיסוקי), ברור לי שרוב עורכי הדין לא עושים שימוש שיווקי בכלי הכי שימושי שלהם: ה: E-Mail שלהם. ואני לא מתכוון לשיווק לרשימות תפוצה!

זה הכי בסיסי שיש נכון? לשלוח מייל ללקוח, לקולגה וכו'. השאלה היא איך נראה המייל שלכם (1), והאם הוא משרת אתכם ברמה השיווקית (2). בפוסט הזה אני רוצה להתמקד בעיקר בחלק שחותם את המיילים שלכם; אותו חלק שבו רוב עורכי הדין מנסח חתימה אוטומאטית וקבועה.

*על האופן שבו נראה גוף המייל שאתם שולחים כבר כתבתי במרכזו של פוסט אחר, לעיונכם אם תרצו.

תתרשמו: ככה עורכי דין חותמים את המיילים שלהם

מבדיקה שערכתי עולה כי רוב עורכי הדין חותמים את המיילים באופן הבא:

החתימה הפופולארית ביותר

ככה רוב עורכי הדין חותמים את המיילים שלהם

אנחנו רואים שבחתימה הפופולארית ביותר עורכי הדין מציינים את הנתונים הבאים:

א. שם הפירמה. ב. כתובת. ג. טלפונים חשובים. ד. כתובת אתר האינטרנט.

הערה: אני חייב לציין כי בתחתית הפורמט הפופולארי הזה, לא מעט עורכי דין מוסיפים פסקה המבהירה כי מדובר בתכתובת חסויה שבין עורך דין ללקוח וכו' ו/או הערה הממליצה לא להדפיס את המייל כדי לשמור על הסביבה.

חתימה נפוצה אחרת

השינוי היחיד מהחתימה הפופולארית ביותר הוא הוספת הלוגו לחתימה. יש לומר שמבחינת המסר, אין ב99% מהלוגואים אלמנטים שיווקיים. ברוב המקרים אלה אותיות לטיניות בעיצוב ייחודי, לעיתים משחק באותיות העבריות, מה שבטוח – אין  בלוגואים הנפוצים כל משמעות שיווקית ממשית. וכן, אני יודע שאנחנו "מאוהבים" בלוגו שלנו, אבל כנראה שאנחנו היחידים.. כשכל השאר אפילו לא זוכרים איך הוא נראה.

חתימה נפוצה אחרת כוללת לוגו

חתימות קצרצרות

לא מעט עורכי דין חותמים את המייל שלהם ככה:

חתימות קצרות מאוד

אף שבחתימה הזו יש את הנתון החשוב ביותר בדר"כ: מספר הטלפון, אני עדיין מניח שחתימה כזו מייצרת רושם חובבני על גולשים רבים; הם יודעים כיצד נראה מייל שמגיע מגורם מוסמך ו/או בכיר.

ברשותכם לא הדגמתי עורכי דין שהחתימות שלהם אפילו קצרות יותר וכוללות רק את השם שלהם… 

חתימות בפונטים שונים ומוגדלים

חתימות של עורכי דין שונים הופיעו בענק (יחסית) ובסוג פונט שונה. דוגמא לכך:

חתימות בפונטים מוגדלים ושונים

בדוגמא אנחנו רואים חתימה בפונט מסוג Times new roman כשבמלל שבתוכן הפונט הוא Arial; אנחנו גם רואים שוני קיצוני (יחסית) בגודל הפונטים. השורה התחתונה: מבחינה אסתטית נכון יותר לשמור על אחידות ולעבוד עם פונט מסוג אחד ושינויי גודל סבירים ומעודנים.

יש להניח שחלק מעורכי דין ככל הנראה לא יודעים כיצד לערוך בצורה מקצועית את החתימה האוטומאטית, ולכן היא מופיעה בפונט בגודל שונה ובסטייל שונה מהפונט בו נעשה שימוש בתוכן המייל. אני מאוד מקווה שרק חלק קטן מעורכי הדין חושב שהגדלת השם שלו בצורה קיצונית עושה רושם חיובי על מישהו…

חתימות "צבעוניות"

אחרי שמצאתי מספר מצדיק של חתימות צבעוניות, הבנתי שחלק מעורכי הדין כנראה ויתרו על קריירה של ציירים… הדבר בא לידי ביטוי בחתימות צבעוניות, שהנה לכם אחת הדוגמאות הקיצוניות שראיתי: 

חתימות צבעוניות

אין לי ספק שמדובר בחתימה רעננה, קייצית אפילו. אבל תשפטו בעצמכם אם היא נכונה לשימוש על ידי עורכי דין.

ערכו חתימה מקצועית למיילים שלכם והוסיפו לה מימד שיווקי

אחרי שהתרשמתם מהחתימות הנפוצות של עורכי דין, אני רוצה להציג בפניכם חתימה מומלצת; בשלב הבא אסביר לכם כיצד ניתן להוסיף לחתימה מימד שיווקי שישרת אתכם נאמנה (ובגללו כתבתי את הפוסט כולו).

ערכו חתימה מקצועית

חתימה מקצועית צריכה לכלול את האלמנטים הבאים:

(1) שם עורך הדין.
(2) שם הפרמה (אם יש).
(3) קו מפריד
(4) כתובת פיזית
(5) מספרי טלפון רלוונטיים
(6) כתובת מייל
(7) כתובת אתר

* הקפידו על פונטים בצבע אחיד וגודל אחיד. 
* הקפידו שהפונטים יהיו זהים לפונטים שמהם מורכבת תוכן הודעת המייל שלכם.

דוגמא:

דוגמא לחתימה מומלצת של עורך דין

המלצת הבלוג: הוסיפו לחתימה שלכם מימד שיווקי

כשכתבתי למעלה ששיווק נמצא בפרטים הקטנים, התכוונתי בדיוק לחלק הזה. החלק שבו אנחנו מעבירים ברשת את המסר שמספר על תחום ההתמחות הספציפי שלנו (1) ועד כמה אנחנו טובים בזה (2) בכל מקום נכון שבו ניתן לעשות זאת בצורה מעודנת אך ביעילות.

(1) ציינו בחתימה שלכם במה אתם מתמחים

נניח שאתם מתמחים בדיני עבודה, במשפט מנהלי ומעבר לכל אתם אלופי האלופים בהגשת תביעות יצוגיות –  כתבו את זה בחתימה שלכם ואל תסתפקו בציון העובדה שאתם עורכי דין!

הדגמה:

כתבו בחתימה שלכם במה אתם מתמחים

באופן הזה, כל מאות המיילים שאתם שולחים כל שבוע ילכו לפניכם ויספרו "לכל העולם" בדיוק מהו תחום התמחותכם. כשמישהו "יגלגל" את המיילים שלכם הלאה (Forword) יהיה ברור לכל שאתם לא עורכי דין "סתם", אתם עורכי דין שמתמחים ב-X.

(2) הוסיפו בחתימה שלכם אלמנטים שיבהירו כמה אתם טובים במה שאתם עושים

מעבר לכך שתספרו במה אתם בעיקר עוסקים כפי שהסברנו למעלה, נצלו את החתימה שלכם גם כדי לספר לכולם שאתם מצוינים במה שאתם עושים!

כיצד?

כתבו שאתם מכהנים כ"יו"ר ועדת המקרקעין של ועד מחוז ת"א והמרכז" וגרמו לכל מי שכתבתם לו להסיק את המסקנות הדרושות; הוסיפו שורה שמציינת שאתם מנהלי פורום הוצאה לפועל באתר X (אני מניח שאתם יודעים שאני ממליץ על ניהול פורום באתר הפורומים המשפטיים LawForums.co.il) – ואלה שיקבלו את המיילים מכם יבינו מהר כמה שאתם בקיאים בתחומכם; ציינו שאתם מחברי הספר "המדריך ל…" ומיד קבלו את "נקודות הזכות" המגיעות לכם.

השורה התחתונה: שורה אחת קצרה ונכונה אודותיכם משדרגת את היכולת השיווקית שלכם בצורה דרמטית. תחשבו שהחתימה שלכם נראית עכשיו ככה: 

bestdug

לסיכום,

כשהחתימה שלכם מכילה גם את תחום ההתמחות שלכם, וגם נתון שמפרגן ומחזק את המותג שאתם – אז ניתן לדבר על חתימה שהופכת להיות כלי מתוחכם שמשווק אתכם. בלאו הכי אתם שולחים עשרות מיילים מידי יום; נצלו את הכוח של המיילים שאתם שולחים! סוף סוף, מדובר במשימה חד פעמית ושאינה מורכבת מידיי. התועלת שלה מצדיקה שתתיישבו כבר עכשיו כדי לטייב את החתימה המקוונת שלכם.

יש לכם רעיונות נוספים? מה נכון להוסיף לחתימה כדי שתהא מקצועית והאם יש דרכים יצירתיות נוספות להפיכתה לכלי שיווקי? שתפו אותי ואת הקוראים בתגובות בתחתית הפוסט; הרשימה אינה סגורה;

אם הצלחתי לשכנע אתכם לשנות רכיב אחד או שניים באופן שבו אתם חותמים את המיילים שלכם, כבר צעדנו צעד אחד גדול קדימה בשיווק משרד עורכי הדין שלכם.

בהצלחה!

אדי

………………

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...