עורכי דין, היזהרו מהצעות מפתות (חלק א’)

עורכי דין, היזהרו מהצעות מפתותקיבלתם הצעה מפתה לקידום האתר שלכם, ולא ידעתם כיצד כדאי להתייחס אליה? הציעו לכם לבחור את הצירופים שיובילו את הקמפיין שלכם ברשת? הבטיחו לכם להופיע בעמוד הראשון – ללא התחייבות?

קחו נשימה עמוקה, והקדישו כמה דקות לקריאת הרשימה הבאה.

 ______________

בשבוע שעבר קיבלתי את המייל הבא [מקורי יש לומר]:

שלום רב שמי ****  ואני מקדם אתרים פרטי יש לי ניסיון רב והצלחות בקידום אתרים אני מעוניין להציע לך לקדם את האתר שלך בשיטת "לא הגעת? לא שילמת" שהאתר שלך בעמוד ראשון בגוגל הרבה יותר אנשים יפנו אליך. התשלום רק שאתה נמצא בעמוד ראשון במילים שתהיה מעוניין בהם. יותר פרטים באתר**** או בטל ***** בכבוד רב. *** [הערה: העדר הפיסוק – במקור]

נשמע מפתה: להיות בעמוד הראשון בגוגל, במילים שאני מעוניין בהם, ולשלם רק על בסיס הצלחה… יודעים מה? נשמע יוצא מן הכלל.

ידידי עורכי הדין, נוסח הפניה הזה הוא נוסח אחד מיני רבים. חדשות לבקרים אני עד לנוסחים שונים של מקדמי אתרים, מי יצירתי יותר מי פחות. סוף סוף, מקדמי אתרים רבים רואים בהתעוררות עורכי הדין לפוטנציאל הגלום בפרסום ברשת כהזדמנות עסקית מצוינת. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

אנחנו צריכים לשאול את עצמנו שתי שאלות מרכזיות

שאלה 1 – אכן, שיטת "לא הגעת – לא שילמת" נשמעת מאוד אטרקטיבית. כולנו אוהבים לשלם עבור תוצאות טובות (ולא עבור עבודה קשה). אבל האם מקדם האתרים מציע לנו באמת תוצאה טובה? האם להיות בגוגל בעמוד ה-1 בלי קשר למיקום בעמוד הראשון עדיין ניתן להגדיר כתוצאה טובה? (להזכירכם, בכל עמוד בגוגל, 10 תוצאות).

שאלה 2 – האם יש משמעות למילים/צירופים שאתה מעוניין להיחשף דרכן בתוצאות החיפוש בגוגל? להזכיר, בהצעה המפתה דלעיל, מבטיח אותו מקדם אתרים כי נשלם לו רק "כשאתה נמצא בעמוד ראשון במילים שתהיה מעוניין בהם".

מאחר שהתשובות לשתי השאלות האלה כרוכות זו בזו, וכן כדי להיות ברור יותר, עדיף שנעסוק תחילה דווקא בשאלה השנייה שהוצגה; בחלק הבא של הרשימה נדון בשאלה הראשונה.

המילים/הצירופים שאתם מעוניינים להופיע בהם בגוגל

באופן גס אני מרשה לעצמי לומר: ככל שאין לכם רקע בקידום אתרים – הרי שאין משמעות למילים שאתם מעוניינים לקדם (ומשכך, אגב, על אחת כמה וכמה שאין משמעות להופעה בעמוד הראשון בגוגל לחיפוש אותן מילים).

אסביר באמצעות דוגמא:

פנה אליי עורך דין אחד ממנהלי פורום דיני תעבורה באתר הפורומים המשפטיים. להצעתו, אם פורום דיני עבודה יופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל לצירוף "עורך דין תעבורה" – הרי שהפורום ישגשג ויפרח (וגם הוא..); האומנם?

*הערה: השאלה עומדת במקומה גם אם כדרך משל מדובר בעורך דין המתמחה בדיני משפחה או בדין הפלילי; האם הופעת אתר האינטרנט של משרד עורכי הדין שלך, בעמוד הראשון בגוגל לחיפוש "עורך דין משפחה/פלילי" – היא היא ההחלטה שתוביל להצלחת האתר (המשרד)?

מה שעורכי דין לא יודעים – נפח חיפוש ותחרות בין מפרסמים

נפח חיפוש

אחד נתונים שחשוב מאוד (אם לא קריטי) לקחת בחשבון לפני שמחליטים על קידום של צירוף אותו אנחנו רוצים להוביל לראש תוצאות החיפוש בגוגל הוא – כמות החיפושים המוערכת של אותו צירוף (ובמילים אחרות: נפח חיפוש).

האם ידוע לך מה נפח החיפוש של אותו צירוף אותו אתה תבקש מאותו מקדם אתרים לקדם עבורך? הרי עמדתך עלולה להשתנות אם תהיה מודע לעובדה שהצירוף "עורך דין תעבורה" מחופש בגוגל רק 23 פעמים בחודש (!) האם די בכך מבחינתך? נשאל זאת אחרת: כמה תסכים לשלם עבור 23 מבקרים פוטנציאליים (אם בכלל)?

מסקנה: אין משמעות לקידום ביטויים שלא מחופשים כלל או מחופשים בנפח שאינו משמעותי. בוודאי שלא שווה לשלם על זה…

[אני מזכיר לכם: הכלי החינמי המציג הערכת כמות חיפושים חודשית לכל ביטוי שהוא בגוגל, הוא כלי מילות המפתח של גוגל]

תחרות

למען האמת, הצירוף "עורך דין תעבורה" מחופש בגוגל 1000 פעמים בחודש! כלי מילות המפתח של גוגל גם מבאר לנו שמדובר בצירוף שסביבו תחרות גדולה. קרי: מפרסמים רבים מעוניינים שהאתר שלהם יוצג בפני גולשים המחפשים את הצירוף.

אני מרשה לעצמי להניח שבאופן גס רובנו יוצאים מנקודת הנחה שכשמדובר ב-1000 מחפשים בחודש, הרי שדי ב-50% מהמחפשים הללו אצלנו באתר, ו"אנחנו מסודרים"! בכל זאת, מתוך 500 מבקרים שחיפשו "עורך דין תעבורה", בטח ייקלט לקוח או שניים… לא?

אך לא היא. עלינו לקחת בחשבון שכשקיימת תחרות – הנתונים שגוגל מניח בפנינו מחייבים מבט שונה!

משמעות התחרות על מילות וצירופי מפתח בגוגל

א. תחרות גורמת להטיה בלתי רצויה של נתוני החיפוש. הווי אומר, הנתון של 1000 חיפושים בחודש לביטוי "עורך דין תעבורה" אינו מדויק, באשר הוא לא מציג בפנינו את כמות המחפשים המהווים מבחינתנו לקוחות פוטנציאליים.

ניתן להניח, שמבין אלה שעשויים לחפש את הצירוף "עורך דין תעבורה" והם אינם הלקוחות הפוטנציאליים נוכל למצוא בין היתר:

1. מקדמי האתרים המבקשים לבדוק האם האתר של הלקוח שלהם – שבמקרה גם הוא עורך דין המתמחה בתעבורה – התקדם במעלה תוצאות החיפוש; במילים אחרות, מקדמי האתרים האלה מחפשים את הצירוף "עורך דין תעבורה" וגורמים ל"מונה של גוגל" לספור חיפושים לא רלוונטים.

2. עורכי הדין עצמם – אלה שמשלמים למקדמי האתרים ורוצים לבדוק כיצד "מתקדמת העבודה"…

3. עורכי דין שבוחרים לקדם את האתר שלהם במסגרת קמפיין ממומן בגוגל, ומבקשים לבדוק אם באמת המודעה שלהם מופיעה בגוגל, ואם כן  – באיזה אופן ובאיזה מיקום?

4. עורכי הדין שכבר מופיעים בעמוד ה-1 בגוגל לחיפוש הצירוף הזה – ונכנסים לאתר שלהם דרך חיפוש אותו צירוף (יש כאלה שגם מאמינים שזה יגרום לגוגל לשפר את המיקום שלהם).

[אני בטוח שניתן להוסיף עוד רעיונות ל”מחפשים לא פוטנציאליים”. יש לכם רעיונות נוספים? כתבו לי או הוסיפו בתגובות]

שורה תחתונה: גם נתון מרשים של 1000 חיפושים בחודש, עשוי לדהות –  כשמקדם האתרים המקצועי שלך מעדכן אותך שאתה עומד להשקיע בביטוי שרבים "חפצים ביקרו", ואשר כמות החיפושים שלו לא משקפת באמת את כמות המחפשים הרלוונטיים לך…

ב. לנוכח כמות המתמודדים המתחרים על מיקום בראש תוצאות החיפוש בגוגל של אותו צירוף, הרי שבטווח הארוך הסיכוי להגיע למקום ריאלי בתוצאות החיפוש בגוגל (מקום 1-4 בעמוד הראשון) נמוך יותר ויקר יותר (מה לעשות, בתחרות – כמו בתחרות). האם זה משתלם?

מסקנה: החלטה לקדם צירוף תחרותי אינה חושפת בפנינו את הנתון האמיתי הנוגע לנפח החיפוש, ומשכך מהווה סוג של "הימור" והשקעה שכדאיותה מוטלת בספק; לעיתים ההשקעה משתלמת – אך דרוש כאן מקדם אתרים מקצועי שיוכל להעריך נכון את כדאיות הקידום של אותו צירוף גם על סמך שיקולים נוספים שלא סקרתי כאן.

עורכי דין – היזהרו מהצעות מפתות! סיכום ביניים של חלק א'

לא משנה מי פונה אליכם ומציע לקדם את האתר שלכם –

אתם לעולם לא אלה שאמורים להחליט על צירופי החיפוש אותם אתם מגדירים כיעד עבור מקדם האתרים. ההחלטה אילו צירופים אתם מבקשים לקדם צריכה להיות חלק מתהליך אותו אתם עוברים יחד עם מקדם האתרים שלכם, ובהנחייתו המקצועית; ובכל מקרה ההחלטה צריכה להיות נתמכת בשני נתונים בסיסיים ראשוניים: מהו נפח החיפוש של אותו צירוף, ומה מידת התחרות סביבו. מתפקידו של מקדם האתרים להניח בפניכם את הנתונים המדויקים, ולתת לכם להחליט לנוכח הנתונים ובצירוף המלצותיו.
 
כשמקדם אתרים מציע לכם הצעה מפתה כמו זו שסקרנו כאן, ובה הוא נותן לכם את הפריבילגיה לבחור את המילים לקידום האתר שלכם – אל תתפתו. עכשיו אחרי שקראתם את הרשימה, אולי אף מוטב שתיזהרו ממקדם אתרים כזה… זו הצעה חובבנית למדי.

זכרו, קידום אתרים זה עסק יקר ורציני. מי שלא מתייחס ברצינות לעסק הזה – משלם ביוקר.

בחלק ב' של הרשימה, אדון בשאלה הראשונה המרכזית הראשונה שהצעתי והיא: מה משמעות ההופעה בעמוד הראשון בגוגל? קישור ל'עורכי דין – היזהרו מהצעות מפתות: חלק ב' >>

 …………………

 עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...