עו”ד: חלית? נפצעת? מה יש ללבנת פורן שאין לך?!

המלל שבחרתם לשלב במודעות הפרסומת שלכם הוא ציר מאוד מרכזי בהצלחה של כל קמפיין דיגיטלי ברשת. אני מניח שאין עורך דין שלא מכיר את המלל הפופולרי שנלווה לפרסומות של לבנת פורן: “חלית? נפצעת? צור עמנו קשר/המרכז למימוש זכויות רפואיות יעזור לך וכו'”. הייתם מאמינים שמערכון מבדר שקשור עם המלל הזה התפרסם בארץ נהדרת כבר לפני יותר מ-5 שנים?

אין ספק שעם הזמן המלל ‘חלית? נפצעת?’ הפך להיות מזוהה עם לבנת פורן; אגב, הידעתם שהגב’ פורן אפילו רשמה על זה סימן מסחר? על כל פנים, הנקודה החשובה היא שלבנת פורן ממשיכה לפרסם את עצמה בדיגיטל גם היום תוך שהיא עושה שימוש במלל ‘חלית? נפצעת?’. ולמה היא עושה את זה? ובכן, היא לא עושה את זה (רק) בגלל שזה הסימן המסחרי שלה, היא עושה את זה בעיקר משום שהמלל הזה אפקטיבי!

תחשבו על זה לרגע: המלל “חלית? נפצעת?” נוגע בנקודת הכאב המרכזית של הלקוחות הפוטנציאליים שלה, מושך את תשומת לבם, ומיד אח”כ מציע להם פתרון: “המרכז למימוש זכויות רפואיות יעזור לך!“; תשאלו אותי, אין לי ספק שהטלפון במשרדים שלה לא מפסיק לצלצל…

כאיש פרסום שמנהל עשרות קמפיינים דיגיטליים עבור עורכי דין, אני מוצא את עצמי ואת הצוות שלי בוחנים ללא הרף וורסיות שונות של מלל לכל מודעת פרסומת שאנחנו מעלים לרשת. אנחנו יודעים שהצלחה אמיתית של קמפיין היא בהרבה המקרים תוצאה של מלל מנצח של מודעת פרסומת, ולכן כדאי ונכון להשקיע בכך.

אני רוצה לשתף אתכם בתובנה הכי חשובה הקשורה עם המלל שרוב עורכי הדין עושים בו שימוש במודעות הפרסום שלהם. אם תפעלו כפי שאציע לכם, אני מבטיח לכם תוצאות הרבה יותר טובות מהקמפיינים שלכם ברשת.

תרגיל: איזו מודעה מייצרת (לדעתך) יותר תוצאות?

העתקתי עכשיו מתוצאות החיפוש בגוגל (תוך טשטוש זהות המפרסם) את שתי המודעות שלהלן. מי לדעתך תניב תוצאות טובות יותר?

ואיזו מודעה תניב לדעתך את התוצאות הטובות ביותר כשנחפש “עורך דין מקרקעין”?

אם אתה באמת שואל את עצמך איזו מודעה טובה יותר, אתה בוודאי מתקשה להחליט (ובצדק!). בכל זאת, “20 שנות מומחיות” נשמע משכנע לפחות כמו “נלווה אותך ונדאג לאינטרסים שלך”, ודומני שקשה לייחס עדיפות ממשית ל-“עורך דין פלילי מומחה” על פני “עורך דין פלילי לשירותך”.

ובכל זאת, אני בחרתי בכוונה להציג את התוצאות האלה, שכן מדובר במודעות שבמרכזן דגש שונה לחלוטין!

על מי עורכי הדין שמים את הדגש במודעות הפרסום שלהם?

נחזור לדוגמאות דלעיל, סימנתי בזוהר את המילים שיעזרו לכם להרגיש היטב על מי ניתן הדגש בכל מודעה:

מרגישים את ההבדל העצום שבין המודעות? בעוד שבאחת הדגש הוא על הלקוח, באחרת הדגש הוא על עורך הדין (המפרסם)!

אם תבחנו את תוצאות החיפוש הממומן בגוגל בהקשרים משפטיים, תגלו שרוב המודעות שעורכי הדין מנסחים מתמקדות בהם, בעצמם, באיכויות שלהם ובשירותים שהם מעניקים. רק חלק קטן ממודעות הפרסומת של עורכי הדין מתמקד בלקוח, בנקודות הכאב והצורך שלו ובפתרון שהוא באמת מחפש.

כשהלקוח במרכז, אתם מרוויחים לפחות פי-3

אין שום דבר פסול בהדגשת המומחיות שלכם; העובדה שיש לכם ניסיון של 20 שנה, שאתם בקיאים בחוק ושאתם זמינים 24 שעות ביממה בוודאי תגרום לחלק מהגולשים להתרשם מאוד וגם ליצור עמכם קשר. השאלה היא האם כשאתם מתמקדים בפרסומת שלכם בעצמכם, בשירות שלכם, בניסיון שלכם וכו’ אתם מייצרים את התוצאות הטובות ביותר עבורכם? והתשובה היא חד משמעית לא!

מהניסיון שלי בשנים האחרונות בכלל ובחודשיים האחרונים בפרט (כשניסחתי ובחנתי מודעות פרסומת במיוחד כדי לבסס את האמור בפוסט הזה), בכל פעם שאנחנו מתמקדים בלקוח, בצרכים שלו, במצוקה שלו וכו’, אנחנו מקבלים תוצאות הרבה יותר טובות (“במעבדה שלי”: טובות פי-3 ל פ ח ו ת).

מספר דוגמאות

מבין 2 המודעות הבאות שהופעלו בקמפיין בגוגל אדוורדס שאני מנהל עבור עורך דין העוסק בייצוג של נפגעי תאונות דרכים, המודעה שהתמקדה בלקוח הניבה באופן עקבי תוצאות טובות פי-3 מהמודעה שהתמקדה בעורך הדין:

מבין 2 המודעות הבאות שהופעלו בקמפיין בגוגל אדוורדס של עורך דין העוסק בייצוג בתביעות נזיקין, המודעה שהתמקדה בלקוח הניבה באופן עקבי תוצאות טובות פי-3 מהמודעה שהתמקדה בעורך הדין:

מבין 2 המודעות הבאות שהופעלו בקמפיין בפייסבוק של עורך דין העוסק בפש”ר, המודעה שהתמקדה בלקוח הניבה באופן עקבי תוצאות טובות פי-3 מהמודעה שהתמקדה בעורך הדין:

 

ויש עוד דוגמאות רבות, מתחומי משפט מגוונים. התוצאה כמעט תמיד זהה!

חלית? נפצעת? לא! אבל למדתי מזה משהו

אני מציע לעורכי הדין שלא להסתפק בתוצאות הבסיסיות שהקמפיין שלהם מניב מידי פעם. קמפיין מוצלח באמת הוא קמפיין שמייצר עבורנו בקביעות פניות מצוינות בעלות המינימלית ביותר לכל פנייה. אחד הכלים שמאפשרים לנו לעשות זאת קשור לאופן שבו אנחנו מנסחים את מודעת הפרסום שלנו. לא אחת אני עד לשינוי דרמטי של ביצועים של קמפיין שבו רק מילה אחת השתנתה או נוספה. אך בפוסט הזה ביקשתי לחלוק עמכם תובנה שקשורה בשינוי הרבה יותר עמוק של המלל המופיע במודעות הפרסום של עורכי דין.

אלה מכם שישכילו לשלב בקמפיינים שלהם מודעות פרסום שבהן הדגש המרכזי הוא הלקוח, המצוקה שלו והצורך שלו – ישיגו הרבה יותר מעורבות, פניות לייעוץ ולקוחות בפועל. הגב’ לבנת פורן יכולה להדגיש במודעות הפרסום שלה את הניסיון שלה, את הוותק שלה, את ההצלחות שלה ואת העובדה שהיא המומחית מספר 1 במזרח התיכון ובכדור הארץ כולו למימוש זכויות רפואיות (היא לא כפופה לכללי אתיקה…) – אבל בתבונה רבה היא לא עושה את זה. היא יודעת ועכשיו גם אתם יודעים, שמה שבאמת מעניין את הלקוחות שלנו, זה בעיקר הם, עצמם. כשאנחנו מבינים את זה, מפנימים את זה ומנסחים פרסומת שנוגעת בעיקר בלקוח, אנחנו מתחילים להרוויח הרבה יותר. וזה בדיוק מה שאני רוצה שיקרה אצלכם.

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הרשמ/י עכשיו לקבלת עדכונים במייל על כל פוסט חדש שנפרסם.

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 3 הצבעות, ממוצע של : 5.00 מתוך 5 כוכבים
Loading...