איך עו"ד יכול להרוויח 804,550 ש"ח בשנה – רק מנטוורקינג?

אם החלטת לקרוא את הטור הזה, כנראה שגם אתה מכוון גבוה ושואף (בצדק) להרוויח הרבה כסף. רגע, ומה אם אתה עורך דין שלא "עושה נטוורקינג"? אהה, זה בסדר… אתה פשוט לא מודע לכך – אבל אתה כל הזמן עושה נטוורקינג. אולי לא באופן מובנה ושיטתי, אך כולנו עושים נטוורקינג, כל הזמן, ובמקרים רבים – עם הקולגות שלנו למקצוע.

זו הסיבה שהפוסט הזה יכול לתת לך טיפים מצוינים שיכולים לשדרג את היכולת שלך להפיק הרבה יותר מהאינטראקציה שלך עם הסביבה בכלל ועם עורכי דין בפרט.

נטוורקינג מנצח: עורכי דין בלבד בקבוצה

לפני יותר מ-6 שנים החלטתי להקים קבוצת נטוורקינג של עורכי דין; כמנהל אתר הפורומים המשפטיים, קיבצתי יחד כ-18 עורכי דין מתחומי משפט שונים (מנהלי פורומים באתר). אנחנו נפגשים עד היום – פעם בחודש, בשעות הערב ולמשך שעתיים (סה"כ 12 מפגשים בשנה).

ההצלחה הגדולה של הקבוצה: בכמות התיקים שעברו, בהיקף שכ"ט, בשיתופי הפעולה המצוינים ובערך הרב שקיבלו המשתתפים מכל מפגש ומהחיבור ביניהם – הובילה אותי להקים קבוצה נוספת בשנת 2017, וקבוצה שלישית בשנת 2019!

היום זה ברור לי מעל לכל ספק: עורך דין שיודע כיצד לפעול בנטוורקינג יכול להפיק ערך אדיר מהשתתפות מסודרת בקבוצת נטוורקינג, ובמיוחד אם מדובר בקבוצה של עורכי דין.

לאחר שניהלתי למעלה מ-100 מפגשי נטוורקינג של עורכי דין, התבוננתי לעומק בהתנהלות הנבונה של החברים שהצליחו באמת והייתי עֵד להצלחות יוצאות דופן – החלטתי להעלות על הכתב את התובנות שישדרגו בצורה הכי משמעותית את יכולות הנטוורקינג שלך.

7 המלצות שיהפכו את פעילות הנטוורקינג שלך להצלחה אמיתית

#1 עורך דין העביר לך תיק, תן שירות יוצא מן הכלל!

נכון שכדאי שכל לקוח ירגיש לקוח "VIP" שלך, אבל הדבר נכון שבעתיים כשאתה קולט תיק שקולגה העביר לך. במקרה האחרון, ההמלצה שלו עליך היא גם חלק מה"שֵׁם" והמוניטין שלו. לכן כדאי שתיקח בחשבון שאם תעניק ללקוח כזה שירות בינוני – הקולגה שהעביר לך את התיק בוודאי יקבל עדכון (ונזיפה). יש להניח שזו תהיה הפעם האחרונה שהוא יעביר לקוח לטיפולך.

מצד שני, כשאתה מתאמץ להעניק שירות יוצא מן הכלל ללקוחות שהקולגות שלך מפנים אליך – אתה מחזק את המוניטין, המילה וההמלצה שלהם. זו הדרך הבטוחה לגרום לקולגות שלך להמשיך ולהפנות תיקים דווקא אליך.

#2 העבירו לך תיק, תגיד תודה (ענקית!)

האם אתה יודע כמה טרחה הייתה טמונה בַּהַפְנָיָה שזה עתה הפכה ללקוח אצלך במשרד? לעולם לא יהיה לך מושג מה הקולגה שלך עשה, וכמה מהמוניטין שלו הוא הפקיד בידיים שלך כשהוא המליץ דווקא עליך. אבל האמת היא – שזה בכלל (בכלל) לא חשוב. וכן, אין שום משמעות לאקורד הצורם שמייסר אותך, כשאתה מתעקש לצאת מנקודת הנחה שמנצלים את הכישורים שלך כדי "להרוויח עמלה (שליש?) – על הגב שלך". כך או אחרת – אתה צריך להכיר תודה!

חשוב לי להדגיש: כשאני מדבר על הכרת תודה (ענקית!), אני לא מתכוון להודעת ווטסאפ סתמית בסגנון: "קיבלתי, בטיפול, אדאג להעביר את חלקך"… במקום להיות "צנונית" – צור קשר טלפוני ואמור תודה מכל הלב. אם תרצה, שלח מכתב רשמי ובו הבעת תודה עמוקה והבטחה להעניק שירות מצוין; וכן – אפשר גם "להתפרע" ולשלוח זר פרחים או סלסלת שוקולד משובח עם פתק שמבהיר ש"שום דבר אינו מובן מאליו"…  זה ישתלם לך, בענק.

#3 קיבלת כסף? העבר עמלה באותו הרגע (והרבה לפני שמבקשים או בודקים איתך)

כסף מניע את כולנו. בואו נודה על האמת, אם אתה קורא את הפוסט הזה, אז הכותרת שניסחתי שכנעה אותך שכדאי לך לקרוא את התוכן. למה? כי גם אתה רוצה להרוויח 804,550 ₪ בשנה… האמת – מגיע לך! אבל באותה מידה מגיע גם למי שמעביר לך תיק, לקבל את העמלה שלו (ואני בכוונה לא נכנס לשאלה מהי העמלה הראויה – שליש, 20 אחוז או כל סיכום אחר בין הצדדים – זו אינה הנקודה).

שורה תחתונה: כל עורכי הדין שמתעקשים מיד עם קבלת תיק מקולגה על סיכום מפורש בקשר לחלוקה בשכר הטרחה, שמקפידים להעביר עמלה מיד בסמוך לקבלת התשלום מהלקוח ומזדרזים לעדכן אם חל עיכוב בקבלת התשלום – מעלים דרמטית את הסיכויים שלהם ליהנות מעוד ועוד הפניות בהמשך הדרך.

4# הסתיים טיפול בלקוח שהעבירו לך – שלח עדכון!

הַפְתִּיעוּ את עורכי הדין שהעבירו לכם תיק, וכשמסתיים הטיפול בלקוח – שלחו מכתב/הודעה/צרו קשר טלפוני ועדכנו בקשר לסיום הטיפול והאופן שבו הסתיים התיק.

כשמדובר בהצלחה מהדהדת (בתיק פלילי למשל), אין ספק שהעדכון ייצור מוטיבציה רבה להמשיך ולהעביר לכם תיקים. אך גם כשהטיפול המשפטי היה סבוך, מורכב ולא בהכרח הוביל לתוצאה מזהירה – עצם העדכון, תשומת הלב, הקדשת הזמן להסביר למי שהעביר לכם את התיק כמה חשוב היה לכם להילחם, להשקיע ולנסות לעשות את המרב – יגרום לעליית קרנכם ולחיזוק הדחף להמשיך ולהעביר תיקים דווקא אליכם.

#5 התעניין בקולגות שלך באמת ועזור להם להצליח

אם הדבר הראשון שאתה שואל את עצמך כשאתה משתתף בנטוורקינג הוא: "איך אני קולט עוד תיקים?" – אתה מפספס, ובענק. שאל את עצמך בעיקר: "איך אני יכול לתרום לחברים שלי (לקולגות שלי) להצליח ולגדול?" – זו הגישה שתהפוך אותך לאחד מעורכי הדין שיקבל הכי הרבה תיקים וערך.

אתה חייב להכיר באמת את עורכי הדין שאתה משתף איתם פעולה. מה השאיפות שלהם? מה התיקים שהם רוצים? מה המחסומים והמכשולים שהם מתמודדים עמם? ברגע שזה באמת יעניין אותך, האופן שבו תוכל לסייע להם יצוף ויפעפע מתוכך ויאפשר לך להעניק ולתת. הפועל היוצא של הנתינה שלך מובטח – השפע יחזור אליך בכמות כפולה ומכופלת.

#6 זרוק את הסטופר מהיד, נטוורקינג זה מרתון

אתה אף פעם לא יודע מתי קשר עם חבר בקבוצת נטוורקינג (עם קולגה) יניב עבורך פרי. זה יכול לקרות תוך שבוע, חודש, שנה או יותר. אני מכיר עורכי דין שלא קיבלו הפניות עם פוטנציאל ממשי במשך תקופה של יותר משנתיים ורק בשנה השלישית והרביעית זה הגיע. שורה תחתונה: הם קלטו תיקים שהיו שווים את ההמתנה, ובגדול.

#7 שמור על הקארמה שלך: אף לא מילה אחת שלילית על קולגה

אם אתה לא סומך על עורך דין פלוני (גם אם הוא בקבוצה שלך); אם אתה לא מעריך את עורכת דין פלונית (בין אם היא בקבוצה שלך ובין אם לא) – שמור את המידע הזה לעצמך, ולעצמך בלבד! אל תהרוס את הקארמה שלך ברכילות על אחרים. כשאתה מרנן על קולגות שלך, אתה זורע רעל שמרחיק ממך את האנשים שחשבו לפרגן לך.

לעומת זאת, כשאתה מקפיד לפרגן לכל אחד (שמגיע לו), ולשמור על כבודו של כל אחד (גם אם לא מגיע לו) – אתה מייצר סביבך קארמה מנצחת של אישיות שרוצים באמת לשתף איתה פעולה.

הפוך לעורך דין מאסטר בנטוורקינג – זה ישתלם לך

אין הרבה אפיקי השקעה פרסומיים שיכולים להניב תוצאות כל כך מוצלחות כמו התיקים שאתם עשויים לקבל מפעילות נטוורקינג מוצלחת ששותפים לה עורכי דין. משתלם ללמוד איך להתנהל נכון בנטוורקינג, משתלם להיות עורך הדין שאוהבים להפנות אליו תיקים ולסמוך עליו.

אם תשאלו אותי – כל עורך דין עצמאי חייב להיות מאסטר בנטוורקינג! זה בכלל לא חשוב אם אתם פעילים בקבוצת נטוורקינג של עורכי דין או לא. אמצו את ההמלצות שסקרתי בכל הקשור להתנהלות שלכם עם הקולגות שלכם, זו תהיה דחיפה עצומה להצלחה של המשרד שלכם, באחריות.

2 בקשות לסיום:

1. אם אתם אוהבים אנשים, נהנים לפרגן מכל הלב, מומחים בתחומכם, בעלי ניסיון של 5 שנים לפחות, אתם פתוחים לרעיון של ניהול פורום משפטי ומחפשים להצטרף לקבוצת נטוורקינג מקצועית של עורכי דין מדהימים – פנו אליי במייל או בווטסאפ.

2. יש לכם ניסיון בנטוורקינג, טיפים נוספים, תובנות ורעיונות נוספים שיכולים להפוך את פעילות הנטוורקינג שלנו למנצחת באמת – אנא שתפו אותנו בתגובה למאמר.

שיצליח לכם,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.