כללי עשה ולא תעשה לעורכי דין בפייסבוק

facebook2עורכי דין רבים קרוב לוודאי כבר שמעו על הפוטנציאל הגלום בפעילות מקצועית בפייסבוק. די בכך שאנחנו מוצאים את פייסבוק בכל האתרים המשמעותיים בארץ ובעולם כדי להסיק ש"משהו אמיתי קורה שם"… רגע לפי הקפיצה האמיתית שלכם למים, אנסה לכוון אתכם – לבל תירטבו כהוגן.

ובכן, בפתח דבריי הפעם אתוודה כי אחרי מעקב של חודשים רבים בפייסבוק –  אין אפשרות לדבר על נוכחות משמעותית של עורכי דין בפייסבוק. אם תרשו לי להמר: אני מניח של- 70% מעורכי הדין אין בכלל פרופיל בפייסבוק… 

קחו למשל את דף האוהדים בפייסבוק של ועד מחוז מרכז. לעמוד (נכון לכתיבת הפוסט) למעלה מ- 1750 אוהדים; מדובר בכמות זניחה של אוהדים, בטח לנוכח העובדה שבמחוז ת"א והמרכז פעילים למעלה מ-20,000 עורכי דין. אך גם עם כמות האוהדים הזניחה הזו, היינו מצפים ש"קיר" עמוד האוהדים של ועד מחוז מרכז – המתעדכן באופן קבוע ומקצועי – יזכה לקצת יותר מעורבות. מעטים מעורכי דין הללו בכלל מגיבים או מנדבים "לייק"…

הווי אומר, אין אפשרות לדבר על נוכחות ממשית של עורכי דין בפייסבוק – כעורכי דין. המשמעות היא שאת מהפכת המשפט בפייסבוק – אתם יכולים להכתיב! זה תלוי בנו, בכם.

אך חשוב שנדע איך לעשות זאת נכון – כקהילה של עורכי דין, ועורכי דין בודדים. סוף סוף ישנם כמה אלפי עורכי דין בפייסבוק, חלקם פעילים בצורה מעניינת ביותר, חלקם חייב לקרוא את הפוסט הזה… 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

מיהם עורכי הדין הרשומים לפייסבוק? שתי הנחות יסוד

1. חלק מעורכי הדין נרשמים לפייסבוק כי "כל כבר החברים שם", או כי מדובר בעורך דין חברתי במיוחד, שנהנה מפעילות ברשת חברתית באינטרנט. החלק הזה באוכלוסיית עורכי הדין לא נרשם אפוא כדי לקדם את עצמו מבחינה מקצועית, ואולי אך ציין זאת בפני החברים שלו בפייסבוק כפי ששאר המשתמשים מספרים על משלח ידם.

2. בחלק השני נמנים עורכי הדין שהצטרפו בעיקר כדי לייצר נוכחות מקצועית שתשרת את מטרותיהם העסקיות. אין להם עניין לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה, לעדכן כי הם "בים" או ב"סרט", או כי החליטו להזהיר אתכם מהסרט המשעמם שראו שלשום. עורכי הדין בחלק הזה – הם האלה שרוצים שהלקוח הפוטנציאלי הבא – יראה אותם במקרה הטוב, ויפנה אליהם במקרה היותר טוב.

מעתה ואילך נבין שהרשימה הזו מיועדת בעיקר לעורכי הדין מ"החלק השני" – אלה שמבקשים ליצור בפייסבוק נוכחות מקצועית. אלה שמצניעים את היותם עורכי דין והם לא נמצאים שם מסיבות שיווקיות… "שיעשו מה שבא להם…", בשביל זה יש חברים ברשת חברתית.

1. באיזה שם לבחור?איזה שם עורך דין צריך לבחור בפייסבוק?

מתלבט אם לספר על התואר "עורך דין":

לטעמי: כן – לשם פרטי ושם משפחה: "פלוני אלמוני":

לא מומלץ – ל"עורך דין פלוני אלמוני".

למה לא לציין בשם המשתמש את התואר המקצועי? ראשית – פייסבוק היא קודם כל רשת חברתית, ורק אח"כ רשת עסקית. לכן, כשאתה בין חברים – תחשוב כמו בין חברים. אתה לא מגיע למפגש חברתי ומציג את עצמך כ"עו"ד" בפני החברים של החברים והחברות, נכון? (אני מקווה לפחות…).

לכן, בפייסבוק חשוב קודם כל שידעו מי אתה, ולא "מה אתה?". יש מקום אחר בפרופיל שלך בפייסבוק, בו תוכל לספר על המקצוע והכישורים שלך.

שנית, כשתכתוב את התואר שלך כחלק מהשם שלך, אתה עשוי לגרום לחברים ברשת להניח שאתה שותף לפעילות ברשת בעיקר מהסיבות השיווקיות. רובנו סולדים מ"חברים" אינטרסנטיים…

שלישית, החשף לנתון הבא: רוב המשתמשים בפייסבוק לא משתמשים בתואר שלהם. מעטים יציינו "ד"ר, רואה חשבון, צייר, פסל או נגן" – במסגרת שם המשתמש שלהם בפייסבוק. אז למה לך להיות "יוצא מן הכלל"?

אם לא די בכל אלה, נזכור שחלק מהפעילות ברשת החברתית היא מאוד חברתית. ככה למשל לא מעט מגיבים לתמונות שובבות של הילדים של החבר הטוב, או חייבים לשרבב ברכת מזל טוב לעיצוב פרוע של ברכה מקוונת של האח או האחות. אני מניח שזה ייראה מגוכח שהתואר שלך יתנוסס בתגובה שלך לתמונה של הבן של החבר הטוב שחגג בר מצווה, או בתגובה לתגובה לסטאטוס משעשע אחר… לא רק שהתואר שלך לא שייך כאן, הוא לגמרי מיותר!

2. איזו תמונת פרופיל לבחור?

כאן הרבה יותר קל לכתוב "מה כן":

כן ל: תמונת תקריב, לבוש אלגנטי (עניבה – אופציה), ולבד (בלי אשתך או החברה מהתיכון). מומלץ: חיוך 🙂 אתה לא בצה"ל, ולא עם דרגות של רמטכ"ל – אתה ברשת חברתית, תהיה – חברתי.

מה לא? לא – לתמונה מטושטשת. לא – לתמונה בה אתה נבלע אי שם ברקע. לא – לתמונה לא צנועה.

התלבטות שאני עדיין מתחבט בה: תמונה ב"מדי משפט" (גלימה/באולם בית המשפט/במשרד) – לי זה לא נראה… זה משדר ריחוק שלא מתאים לרשת חברתית. תחליטו לבד.. 

אלבומי תמונות – מה לשתף, מה לא?

אחת הפונקציות הנפלאות שפייסבוק מאפשר, היא שמירת תמונות באלבומים מקוונים פנימיים. ככה אפשר לצלם את הילדים ביום הראשון בבית הספר – ומיד כל המשפחה רואה (מכל מקום בעולם) וכו'. לא אחת אנחנו מאוד רוצים במסגרת היותנו "חברתיים" בפייסבוק, לעדכן אלבומים מעניינים, בתמונות עוד יותר מעניינות. במה נשתף את החברים שלנו בפייסבוק, ובמה לא?photoesalbum

כן – לתמונות משפחתיות, כן לתמונה "על אזרחי": כדאי לפשוט את המדים ולהראות לכולם שיש גם איש מאחורי הגלימה, שיודע ללבוש ג'ינס וכובע; מומלץ – תמונות חיוביות, מחייכות, המשדרות יציבות ואושר.

לא – לתמונות על החוף! לא – לתמונות בבר התל אביבי! לא – לתמונות פוזה.

ולא גדול – לתמונות לא צנועות (בלי חולצה, חיבוקים, נשיקות לוהטות וכו').

לטעמי אין ברירה: התפקיד והתואר מחייב; הנוכחות שאתה מבקש ליצור (נוכחות מקצועית), מחייבת אותך לבחור בקפידה את התמונות שאתה מפרסם לעיני כל. איך זה ייראה לעיני החברים שלך אם אתה מבקש לשדר שאתה מומחה בדיני תעבורה, ויחד עם זאת מצטלם שותה לשוכרה בבר תל אביבי רועש…

עמוד ה"מידע" – אודותיך

מתחת לכל תמונת פרופיל ישנו קישור במלל "מידע" – המאפשר לגולשים לראות את הפרטים שעדכנת אודותיך. אחד השדות המשמעותיים ביותר הוא השדה בו עדכנת באופן חופשי פרטים אודותיך.

החלק הזה מחייב התייחסות, שכן אחת הטעויות הנפוצות של עורכי דין, היא לפרט בשדה זה אודות ניסיונם העשיר כמעט בכל תחומי המשפט. כדאי לכם לחשוב כיצד רשימת מכולת של כל ענפי המשפט "בהם אתה שולט" (לפחות ככה אתה כותב) עשויה להיתפש בעיני הגולש. בעיני זה עלול להיראות כמו ניסיון פתטי ליצור רושם מנופח.

השורה תחתונה – בעמוד המידע אודותיך, כן לכמה מילים אודותיך ברמה האישית, כן לכמה מילים אודותך ברמה המקצועית.

לא – להפיכת שדה המידע אודותיך לעמוד "פרופיל העסק שלך". אתה ברשת חברתית, ומה שמעניין את החברים ברשת, זה האיש שמאחורי השולחן (הכבד..). 

מי הם החברים שלך?

"ספר לי מי הם חבריך – אומר לך מי אתה". מוכר לכם, נכון? אם ככה, לא – להוספה בלתי מבוקרת של חברים (אתה באמת רוצה שיגלו שאתה חבר של 20 בנות בגיל 13 – רק משום שהן אוהבות את האבא המצחיק של החברה הטובה שלהן מהכיתה?);

זכור, לא מעט פרופילים בפייסבוק הם מזוייפים/חסרי תמונה/חסרי מידע – פשוט משתמשים ריקים מתוכן למטרות שונות, שיווקיות בעיקר – אתה לא רוצה להיות חבר שלהם, אתה גם לא רוצה שיידעו שאתה "חבר שלהם".

על מה בדיוק אתה מגיב? על מה אתה לוחץ LIKE?

הגב ופרגן רק לתכנים ראויים ומומלצים באמת.

likeoffacebookלא – לתגובה בלתי מבוקרת על תכנים טעונים ומעוררי מחלוקת; הלקוחות שלך יכולים להיות מחר בדיוק אלה… (זה לא בדיוק חשוב שכולם ידעו שאתה גזען, הומופוב וכן הלאה. תשמור לעצמך את כל הבעיות שלך).

לא – לLIKE על כל מידע משעשע, או דף אוהדים לוהט – שעשוי להביך אותך. (אתה לא רוצה שכולם ידעו שאתה מאוד אוהב את דף האוהדים של "חילופי זוגות" נכון?)

מה אתה כותב?

פרסם תוכן מעניין, מגוון, מעורר לחשיבה לא – לפרסום תוכן רדוד/סטאטוסים עייפים או לקישורים חסרי מעוף.

לא – לפתיחת דיונים שאינם מזמינים שיתופיות, ומכבדים את דעתו של האחר.

לא – לסטאטוסים שמטרתם לשבח אתכם ואת הישגיכם. "יהללך זר ולא פיך!".

לא – לפרסום תוכן חדגוני, ולא גדול – לפרסום אך ורק תוכן משפטי – שיגרום קרוב לוודאי "להסתרתכם" על ידי החברים החדשים שתרכשו.

 

לסיכום, יישום הכללים הראשוניים שסקרתי בפוסט, בוודאי ימקמו אותך בצורה מקצועית יותר בצעדיך הראשונים בפייסבוק. זה רק עניין של זמן עד ש"תקלוט" את האווירה, ותדע כיצד להמשיך ולפעול ברשת.

עד כאן לרשימה זו.

…………………

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...