הצעד הראשון שמומלץ לעורך דין לעשות בפייסבוק

עורכי דין רבים כבר זיהו את הפוטנציאל הגלום בפייסבוק, ונרשמו. הליך ההרשמה כרוך בהשקעה של כמה דקות לכל היותר; השלב ה"קשה" מתחיל מיד אחרי שנרשמים: שלב הפעילות בפייסבוק. יש לזכור: פייסבוק לא משמש כאינדקס או כלוח אחיד ומשעמם; בפייסבוק הכל "נושם, משתנה, חי ובועט" – כל יום, כל שעה, כל דקה. לא פלא איפוא, שכעורכי דין עסוקים, אתם שואלים את עצמכם: מה עושים שם? ואיך עושים? 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הקדישו כמה ימים לצפייה והתרשמות

דבר ראשון שאני ממליץ הוא להקדיש שבועיים לפחות – להתרשמות. לעקוב אחרי מספר פרופילים ומספר דפי אוהדים, ולהבין את השפה, את השיח, את הסגנון. ההמלצה שלי עומדת בעינה גם כלפי עורכי דין שכבר נרשמו בעבר לפייסבוק אך לא פינו מעולם זמן למעקב אמיתי – יום יומי – אחרי פרופילים ראויים למעקב.

כמובן, כעורכי דין – ראוי כי תתרשמו מפעילות "משפטית" בפייסבוק, אך לא רק. חשוב שתכירו את השיחה שמעוררים אנשים שיודעים "איך לעשות את זה נכון". ההתרשמות הזו תהיה נקודת הפתיחה הטובה ביותר בשבילכם.

מספר המלצות קונקרטיות:

1. בתחום המשפטיעמודי אוהדים: צפו בנעשה בעמוד האוהדים של ועד מחוז תל אביב והמרכז שהוא עמוד אוהדים פעיל מאוד; צפו בנעשה בעמוד האוהדים של אתר הפורומים המשפטיים – שגם הוא מרבה לעורר שיחה ומעדכן מדסק החדשות המשפטי שבאתר. פרופילים: צפו בפעילות של עו"ד סער סיקלאי בפייסבוק, שהוא עו"ד המתמחה באינטרנט ורשתות חברתיות ואשר פעילותו בפייסבוק ראויה למעקב ולימוד. צפו בפעילות של עו"ד אפי אהרונוב בפייסבוק, פעילות המתובלת במשפט, ובכל מקרה היא דוגמא לפעילות מוקפדת ונעימה. אשמח אם תחליטו לצפות בפעילות שלי, אדי סוברי בפייסבוק (אם אתם מתעניינים בדברים שאני כותב, אני מזמין אתכם בשמחה להיות "החברים שלי בפייסבוק").

2. בתחום שאינו משפטיעמודי אוהדים: צפו בנעשה בעמוד האוהדים בשם ערוץ לכנסת – דברו עם הח"כים בפייסבוק, זו דוגמא נהדרת לפעילות עקבית וייחודית שסוחפת רבים להגיב; אתם עוקבים אחרי כוכב נולד בטלוויזיה? למה שלא תראו גם מה השיחה שהתוכנית מייצרת אחרי השידור; לילה כלכלי אתם רואים? שימו לב איזה יופי של שיח, בין מאות אנשים מתקיים מידי יום ב"קיר" של התוכנית. פרופילים: אחד הפרופילים הנחשקים בפייסבוק בישראל שייך כנראה לאליאב אלאלוף, שזכה לכינוי "מיסטר לייק" בזכות כמות המשתתפים בשיח שהוא מקיים; פרופיל מעניין אחר שאני אוהב שייך למיכל מורנו, מנהלת אתר מאמרים – שמרבה לשתף ולשוחח עם הגולשים ולתחושתי יצרה סביבה סוג של קהילה קטנה ואוהדת; פרופיל מעניין נוסף הוא הפרופיל של גל מור, מייסד אתר "חורים ברשת", הכותב רבות על ה"חיים הדיגיטליים" וסוחף אחריו רבים.

בתור עורכי דין מתחילים בפייסבוק, אני מניח שצפייה בעמודים האלה – על בסיס יום יומי – תתן לכם ערך מוסף גדול מאוד, בעיקר לפני שאתם בוחרים את הסגנון המתאים לכם לפעילות בפייסבוק. אל תוותרו על ההזדמנות לצפות באלה, על ההזדמנות לראות כיצד כל אחד ואחד מהם בוחר "לשדר" בפייסבוק.

קפצו למים – והשתתפו בשיח

השלב הבא הוא שלב ההתנסות. גם עליו אני ממליץ מאוד שלא לוותר. כשאני אומר "לא לוותר" אני מתכוון לכך שעליכם לקפוץ למים, ולא להסס. להסס=לברור מילים, לחשוב אלף פעם לפני שמייצרים סטאטוס, להתלבט אם לפרסם תמונה כזו או אחרת וכו'… במקום זה, תנו דרור לכל הרעיונות שהבשילו בכם כשצפיתם במתרחש. זו ההזדמנות (אולי היחידה) שתהיה לכם "להתפרע".

כפי שתלמדו בהמשך, אנסה לעודד אתכם לייצר שיח מאוד ממוקד בפייסבוק, שיח שיש לו מטרה. לכן, בטרם יצאתם לדרך הייחודית שלכם בפייסבוק (עליה נדבר בפוסטים הבאים), חשוב לי שתבחנו את הכלי הזה בכל המצבים שלו (ושלכם). למה הדבר דומה? תחשבו על חייל שמנסה את הנשק שלו בפעם הראשונה והשנייה במטווח; הוא יורה ביום, בלילה, עם פצצות תאורה, למרחק קצר או רב… והכל, הרבה לפני שהוא יצא לפעילות מבצעית. שורה תחתונה: התייחסו להתנסות הזו כאימון בלבד; תבינו מה גורם לחברים שלכם (הנוכחיים) להתרגש, להגיב לכם, לפרגן לכם "לייק", ומה לא… תבינו לבד מה "הולך" ומה "ממש לא הולך". העיקר – שתדעו להכיר את הכלי הזה שקוראים לו פייסבוק. זו גם ההזדמנות להבין איך הדברים עובדים מבחינה טכנית יותר טוב (איך מפרסמים תמונה, תגובה, קישור ועוד). וכל זה, לפני שנעבור לשלב הבא – והוא הדרכתכם בנוגע לפעילות שלכם כעורכי דין בפייסבוק!

סיכום: תנו לעצמכם שבועיים של אימון, והקפידו להתאמן כל יום!הקפידו להתאמן כל יום

אתם מוזמנים לפנות אליי ולספר לי ש"יצאתם לדרך" ואשמח ללוות אתכם, לעודד אתכם, וגם לתת לכם (אם תרצו) את המשוב שלי בקשר לפעילות הראשונית-בתולית שלכם בפייסבוק.

הצעד הבא שלכם יהיה לרתום את הידע שרכשתם – לטובת הקידום המקצועי שלכם. איך עושים את זה? אני אפרסם בימים הקרובים פוסט המשך בשם "מהו השיר שלכם בפייסבוק? הצעד השני שעורך דין צריך לעשות בפייסבוק".

הירשמו לרשימת התפוצה בראש העמוד כדי לא לפספס את השיעור הבא.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.