מיהם עורכי הדין שהבחירות לכנסת פוגעות להם בפרנסה?

ככל שאנחנו מתקרבים למועד הבחירות לכנסת ה-21 (2019) אני נתקל בעוד ועוד עורכי דין שגורמים לעצמם נזק מיותר בפייסבוק. רובם לא מודע לכך, עם חלקם שוחחתי והם משוכנעים ש"הכל בסדר"… אז זהו, שלא!

עם יד על הלב, היית שוכר שירות מבעל מקצוע שמביע עמדה פוליטית (מנוגדת לשלך)?

נסו לדמיין את הלקוח הפוטנציאלי שלכם, מקבל המלצה עליכם מחבר ומתחיל לברר לגביכם. אנחנו כבר מזמן מכירים בכך שהלקוחות שלנו גולשים בפייסבוק (בטח בישראל, בה שיעור החדירה של פייסבוק הוא מהגבוהים בעולם), ושהם גם יודעים טוב מאוד איך למצוא אותנו שם! עכשיו תארו לעצמכם שהם נתקלים בסטטוס הזה שלכם:

או זה:

ודוגמא נוספת:

*אלה סטטוסים שצילמתי מפרופילים של עורכי דין שאני מכיר באופן אישי (וגם מאוד מעריך).

חופש ביטוי או לקוח נוסף שמשלם במשרד, מה עדיף?

נכון, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ולחופש הביטוי מקום של כבוד. ועדיין, האם בשם חופש הביטוי, 'הצורך לשחרר קיטור' ואולי גם הרצון להשפיע, כדאי לנו לגרום נזק למשרד עורכי הדין שלנו?

כאיש שיווק ופרסום שמלווה עורכי דין כבר למעלה מעשור בנוכחות הדיגיטלית שלהם ובניהול עשרות קמפיינים משפטיים – אני יודע כמה חשוב לעורכי הדין להפיק את המירב והמיטב מההשקעה הפרסומית שלהם ברשת. אנחנו עוקבים אחרי משתמשים, "צובעים" קהלים, בוחנים את העובדים שעונים לשיחות במשרד, משתלמים בהדרכות מכירה, מייצרים ורסיות שונות לעמודי הנחיתה ועוד, והכל – כדי שאף לקוח פוטנציאלי לא יתפספס לנו!

ואז, בלי להיות מודעים או מתוך תפיסת חשיבות מופרזת שאנחנו מייחסים לעמדות הפוליטיות שלנו, אנחנו מתבטאים בצורה שגורמת לחלק מלקוחות הפוטנציאליים שלנו להתאכזב ולהתרחק מאתנו.

סקר: מה 100 גולשים בפייסבוק חושבים על פנייה לעו"ד שמתבטא פוליטית

לפני כשבועיים פרסמתי את הסקר הבא בקבוצת "צריכים משו" בפייסבוק. התוצאות לפניכם:

קראתם את זה? כ-17% היו מחפשים לעצמם עו"ד אחר! זה ה מ ו ן. האם זה שווה את הסיפוק שבפרסום פוסט בעל גוון פוליטי? לא.

בעוד שבוע וקצת, הבחירות כבר יהיו מאחורינו. ככל שנתקרב ליום הבחירות יש להניח שהטרפת סביב המועמדים תתעצם, התקשורת תחגוג, ספינים, ראיונות, הודעות SMS, פייק ניוז, ומיליון שפנים והכפשות ינסו להוציא אותנו "מהשלווה" הישראלית שלנו.

אם אתם עורכי דין עצמאיים וההצלחה של המשרד שלכם חשובה לכם באמת, הימנעו לחלוטין מלקשט את הנוכחות הדיגיטלית שלכם בעמדה הפוליטית שלכם. בשורה התחתונה – אני רוצה שללקוחות הפוטנציאליים שלכם יהיו את כל הסיבות הטובות לבחור דווקא בכם!

בהצלחה לכולנו,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.