3 הטרנדים המובילים בפרסום עורכי דין ב-2023

לא הספקנו להתרגל לפרסום בגוגל וכבר פייסבוק נכנסה לתמונה, ואז אינסטגרם

וטוויטר ולינקדאין וטאבולה וטיקטוק…

והרשימה עוד ארוכה (וכנראה תמשיך להתרחב).

בתוך כל הסבך הזה, אין פלא שאנחנו, עורכי הדין, מתלבטים –

היכן להשקיע, מה אסור לפספס, ועל מה אפשר לוותר.

היכן למקד את הפרסום המשפטי שלנו?

כאיש שיווק ופרסום שמלווה לא מעט עורכי דין (וכמעט בכל הערוצים) – חשוב לי להקדים ולומר שאין פלטפורמה דיגיטלית אחת ש"עובדת" ואחרת ש"לא עובדת".

היכן שיש טרפיק משמעותי של גולשים, גם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו נמצאים בו.

יחד עם זאת, לא כל ערוץ הוא המתאים ביותר לכל עורך דין או לכל נישה משפטית.

לדוגמא:

לנוכח שיעור החדירה העצום של טיק טוק לקהל צעיר – הייתי ממליץ לעורך דין צבאי לשקול לטפח נוכחות דווקא שם;

אבל רק רגע,

הייתי בודק עד כמה הוא מסתדר עם וידאו "ועובר מסך" –

כי גם ליכולת לעמוד מול מצלמה יש חלק נכבד בהצלחה, בוודאי בפלטפורמה שכל כולה מצולמת.

3 הטרנדים המובילים בפרסום עורכי דין ב-2023

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי מסעיר.

בין כל ים החידושים וריבוי הערוצים, בחרתי למקד עבורכם את הפוקוס על 3 הטרנדים שלדעתי יצברו תאוצה מסחררת השנה (במקור, כבר בינואר הצגתי בהרחבה את 3 הטרנדים האלה, ובמסגרת כנס הלקוחות השנתי שאני מקיים עבור לקוחותיי. מאז הדברים רק קיבלו חיזוק).

זיהוי מוקדם של טרנדים ואימוץ מהיר שלהם, מקפל בתוכו הזדמנות פרסומית יוצאת דופן וקבלת יתרון על פני המתחרים שלנו.

#1 התנועה עברה נתיב: טיק טוק, רילס ושורטס

טיק טוק סרטטה מחדש את האופן שבו אנחנו מפרסמים תוכן מצולם ברשת:

לאורך, קצר, קצבי וקל לעריכה ולפרסום.

ההצלחה הזו של טיקטוק הבהילה את הענקיות Meta ו-Google להשקיע מאמצים אדירים כדי לטפח ולשכלל את האלטרנטיבה לטיקטוק – עם אותה השפה רק בכותרת אחרת: Shorts (ביוטיוב) ו-Reels (בפייסבוק ואינסטגרם).

דיי מהר גם עורכי הדין זיהו את הפוטנציאל והצטרפו ל"חגיגת השידור" הזו.

היתרון הגדול: חשיפה בהיקף עצום וברוב המקרים ללא כל עלות (מעבר לעלות הפקת התוכן, כמובן).

הערוץ של חברי עורך הדין ערן אלזם בטיקטוק, יוצא מן הכלל, מכה גלים, מדויק וסוחף:

הרילס של עורכת הדין רות דיין וולפנר באינסטגרם, פשוט ואוו. רות, כמו תמיד, ליגה בפני עצמה:

גם בשורטס של יוטיוב תמצאו לא מעט עורכי דין שלא היססו, אימצו את השיטה וקפצו על ההזדמנות.

באשר הערוצים האלה ממשיכים להתחזק בצורה אקספוננציאלית, יש להניח שהערך שעורכי הדין יפיקו מפרסום כזה רק יאמיר.

השורה התחתונה: אנחנו נחשפים מידי שבוע לעוד ועוד עורכי דין חדשים שמאמצים את השיטה, קופצים על העגלה ומפרסמים סרטונים ב"שפת הטיקטוק"; אל תתנו להזדמנות הזו לחמוק מהידיים שלכם.

#2 חובה ללמוד כיצד לרקוד עם מכונה: בינה מלאכותית, AI ו-ChatGPT

כמעט מידי שבוע שאנחנו נחשפים לעוד הישג מטורף של הבינה המלאכותית.

הגענו לעידן שבו המחשב יודע ליצור כל תמונה שנרצה, לנהל איתנו שיחה מורכבת, לכתוב עבורנו מאמרים ולשתול את הפרצוף שלנו בסרטוני וידאו של אחרים… וזה רק על קצה המזלג.

האם ההתפתחות הזו משרתת גם את הפרסום המשפטי שלנו? והתשובה היא חד משמעית כן.

עורכי דין שהקדימו להכיר את הכלים המתקדמים שהבינה המלאכותית מציעה לנו, נעזרים בה כדי לפרסם תוכן משפטי בהיקף ובקצב שעולה על כל דימיון.

התוכן הזה, בסופו של יום, מגיע ליותר גולשים ומניע אותם ליצור קשר דווקא איתם.

תראו כמה קל "לבקש" מ-ChatGPT לכתוב עבורנו תוכן:

כמובן, ברוב המקרים אי אפשר לפרסם מאמרים שהופקו בדרך כזו בלי לתקן, לערוך ולהשחיז אותם. אבל זו משימה קלה וקצרה מאוד ביחס למשך הזמן הנדרש כדי ליצור תוכן מאפס.

דוגמא נוספת:

נניח שאתם עורכי דין בתחום חדלות הפירעון ואתם מעוניינים לפרסם סטטוס בפייסבוק ואין לכם מושג מהיכן להתחיל.

אולי תיכנסו ל-WordHero – אחת מאפליקציות ה-AI הפופולריות – ו"בקשו" עזרה בניסוח של מודעת פייסבוק:

כל מה שנשאר לכם הוא להבהיר ל"מכונה" מהו הנושא עליו אתם רוצים לשים את הדגש ותוך פחות משתי שניות כבר תקבלו כיוון:

אתם קולטים מה קורה כאן?

בזמן שרבים מאתנו שקועים בעבודה הבלתי נגמרת או במקרה הטוב מנסים לצוף לרגע ולקדם את המשרד שלהם אבל "תקועים" מול המסך במחשבה על הנוסח המושלם לסטטוס או למודעה בפייסבוק – יש עורכי דין שעושים שימוש בתוכנות AI, ומייצרים תוכן שמקדם אותם.

האמינו לי – בדיוק באותה הדרך גילו עורכי הדין את העזרה שהבינה המלאכותית יכולה להעניק להם כדי ליצור תמונות אפקטיביות וסרטוני וידאו מתוחכמים כדי לקדם ביעילות את משרד עורכי הדין שלהם.

השורה התחתונה: אל תתנו למהפכת הבינה המלאכותית לעבור לידכם! הקדימו ללמוד כיצד לעשות בה שימוש ונצלו אותה כדי לקדם את הנוכחות והפרסום שלכם ברשת.

קחו בחשבון, המתחרים שלכם צוברים יתרון בזמן שאתם מחכים לראות "לאן זה הולך?"…

#3 בעידן של דיפ-פייק יחפשו את השם שלך בגוגל הרבה (הרבה) יותר

לבינה המלאכותית יש גם צדדים אפלים.

דומה שאף פעם המזויף לא היה אמיתי כל כך; כבר כיום ניתן להטמיע את הקול שלנו על כל דמות ברשת ו"להרכיב" את הפנים שלנו על כל תמונה. הטכנולוגיה לא משאירה לנו סיכוי לזהות מה פייק ומה לא…

לאן זה יוביל?

אני מעריך שככל ש"נתרגל" למציאות של דיפ-פייק, אנחנו (והגולשים כמובן) נאמץ לעצמנו כללי זהירות קפדניים ועמדה הרבה יותר חשדנית ומסויגת כלפי התכנים אליהם ניחשף.

וכך, כשהגולשים (ואנחנו כמובן) ניתקל בתוכן שמושך את תשומת לבנו – ולא חשוב אם הוא מצולם, כתוב, מאוייר וכו' – אנחנו לא נסתפק בכך. כדי לבדוק את מידת האותנטיות של הפרסום ורמת האמון שניתן לתת בשירות (או במוצר) – אנחנו נחפש לבדוק היטב מי עומד מאחוריו.

איך נעשה זאת? בעיקר בחיפוש שמו של נותן השירות בתוצאות החיפוש בגוגל.

בכל הרצאה שאני מעביר בנוגע לניהול מוניטין של עורכי דין ברשת, אני אחוז תדהמה בכל פעם מחדש: ל-99% מהמשתתפים אין מושג מה מופיע בתוצאה ה-1, ה-2 וה-3 בגוגל לחיפוש השם שלהם – בעוד ש-100% מהמשתתפים משוכנעים שהלקוח הפוטנציאלי מחפש את השם שלהם בגוגל לפני שהוא מקבל החלטה ליצור קשר או להגיע לפגישה…

חברי, עורך הדין אלי לוטן, יודע בדיוק מה מופיע כשמחפשים את השם שלו בגוגל. יחד, היינו ה"אדריכלים" של התוצאות:

לקוחה חולת פיברומיאלגיה תשמח לגלות שעורך הדין אלי לוטן הוא הכתובת הנכונה ביותר עבורה למיצוי זכויותיה; תוצאות החיפוש "מזמרות" את זה בצורה שאינה משאירה כל מקום לספק.

גם חברתי עורכת הדין אורית אוחנה הבינה איזה כוח עצום יש לתוצאות החיפוש על ההחלטה של לקוחות פוטנציאליים לפנות דווקא אליה:

נב. לא רק המשרדים הקטנים (יחסית) הבינו כמה נכון להשקיע בתוצאות החיפוש השם של הפירמה שלנו; הקדישו רגע וחפשו בגוגל את השמות של משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל (הרצוג, מיתר, שבלת וכו'): הקשיבו לי, Dun's 100, ויקיפדיה, BDI ואחרים לא הגיעו לראש התוצאות "סתם ככה"…

השורה התחתונה: אני צופה שהמגמה הזו של "הינדוס" תוצאות החיפוש בגוגל רק תלך ותתרחב. הגולש לא יסתפק בסרטון שהוא ראה ביוטיוב, הוא לא יאמין מיד להבטחה שנשמיע לו בטיקטוק.

בעידן שבו ה"פייק" עולה על כל דמיון, הלקוח הפוטנציאלי שלנו יחפש ביטחון בהחלטה ליצור איתנו קשר. בניית תוצאות החיפוש בתבונה תעשה עבורנו עבודה מצוינת!

מאחר שבנייה של תוצאות חיפוש היא תהליך שאורך זמן, שנת 2023 היא שנה מצוינת להתחיל ולעצב מוניטין מרהיב ומשכנע. זה ישתלם גם היום וגם בטווח הרחוק.

2023 היא רק קצה הקרחון…

השינויים הטכנולוגיים מציפים אותנו, משנים את פני השיווק ומייצרים הזדמנויות חדשות ופוטנציאל עצום.

גוגל תמשיך לצעוד בצעדני ענק קדימה (תתכוננו, בקרוב גוגל בארד (Bard) יופיע בראש תוצאות החיפוש), פיצ'רים חדשים יהפכו את החוויה בפייסבוק ואינסטגרם לעוצמתית יותר ויש להניח שזה רק עניין של זמן (ולא הרבה) עד שתושק אפליקציה חדשה שתשאיר אבק לטיקטוק…

אם אנחנו רוצים לרתום את הטכנולוגיה להצלחה של משרד עורכי הדין שלנו, נדרשת מאתנו הגמישות להתאים את עצמנו למציאות דיגיטלית משתנה.

קצב השינויים המסחרר מחייב אותנו להבחין מהר בטרנדים שיכולים לשרת אותנו, לאמץ אותם בזריזות ולסחוט מהם מלוא הפוטנציאל בטרם יכמשו וינֵצו אחרים במקומם.

שיצליח לכם, כמה שיותר,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.