עו”ד – בדקתי מה הלקוחות חושבים על ה’שנה טובה’ ששלחת להם בווטסאפ

השנה, ברכת 'שנה טובה' הראשונה שקיבלתי בווטסאפ התקבלה אצלי לפחות 5 ימים (!) לפני ערב ראש השנה; זה הצחיק אותי : – ) כנראה שהשולח חשש כי ביומיים שלפני ראש השנה כבר אהיה מוצף בברכות/הודעות ל'שנה טובה' ולא אוכל להתייחס באותה חמימות להודעה שלו. אז זהו, שהוא לא היה היחיד ששלח לי ברכת 'שנה טובה' 5 ימים לפני, וגם הוא – כמו כולם כמעט – ממש לא גרמו לי להרגיש בר-מזל ומיוחד; בסה"כ הייתי "עוד אחד" שקיבל הודעה תפוצתית…

מצד שני, לקראת החג הפקתי עשרות ברכות לשנה טובה עבור לקוחותיי עורכי הדין, בעיקר לצורך הטמעתן בעמוד הפייסבוק העסקי של המשרדים; אך היה לי ברור שרוב עורכי הדין ינצלו את ההזדמנות לעשות שימוש בברכה המהודרת וישלחו אותה גם בווסטאפ. לאחר שקיבלתי השנה "מבול" של ברכות לשנה טובה בווטסאפ (ואני בטוח שאני לא היחיד), וכמי שעוסק בקידום ושיווק עורכי דין, לא יכולתי שלא לשאול את עצמי מהו הערך האמיתי שיש לשליחת ברכת שנה טובה ללקוחות שלנו במסגרת הודעת ווטסאפ?

מה הלקוחות חושבים על הברכה ששלחת להם בווסטאפ?

כדי להשיב על השאלה הזו בחרתי "לצאת לשטח" ולבדוק. התקשרתי לעשרה עורכי דין נהדרים ואחרי שהם אישרו לי שהם שלחו ברכת שנה טובה בווטסאפ ללקוחות שלהם, שאלתי כל אחד מהם את 2 השאלות הבאות: האם היית רוצה לדעת אם הלקוחות שלך שמחו לקבל את ההודעה/ברכה שלך? האם היית רוצה לדעת אם הם סבורים שמשלוח הברכה בווטסאפ היה מיותר?

כל אחד מהם, ללא יוצא מן הכלל, רצה מאוד לדעת מה התשובה לשאלות אלה. אז החלטתי להיות ישיר וענייני, וביקשתי לקבל את השם והטלפון של הלקוחות שקיבלו את אותה הודעה/ברכה והסברתי שאני אצור קשר עם כל אחד מהם ואזדהה כנציג מטעמו של עורך הדין העורך סקר קצרצר ואנונימי מתוך מטרה להעניק שירות מצוין ללקוחות המשרד. הבטחתי להיות מנומס ולייצג בצורה מכובדת את המשרד. לשמחתי זכיתי לשיתוף פעולה מלא מצד לקוחותיי עורכי הדין* (שחלקם היסס בחיוך מפני המהלך היצירתי. בצדק יש לומר : – ) ).

הסקר שהכנתי כלל את 4 השאלות הבאות:

  1. קיבלת ברכת שנה טובה מעורך הדין שלך, עד כמה הקדשת לה תשומת לב (בקריאת נוסח הברכה, בתגובה)?
  2. עד כמה תרצה לקבל ברכת שנה טובה בווטסאפ גם בשנה הבאה?
  3. לדעתך כלקוח, מה מידת החשיבות שעל עורך הדין שלך ליחס למשלוח שנה טובה בווטסאפ?
  4. עד כמה היית מעדיף לקבל את אותה ברכת שנה טובה בגלויה מודפסת בדואר ישראל ולא בווטסאפ?

הצגתי בפני הנסקרים 5 תשובות, מתוכן ניתן לבחור אחת בלבד: כלל לא/ במידה מועטה/ במידה בינונית/ במידה רבה/ במידה רבה מאוד.

[*זו עובדה: לקוחות יעדיפו עו”ד שהם רואים בסרטון וידאו מקצועי! אל תפספס/י את יום הצילומים הקרוב שלנו >>]

אני חייב להודות שתוצאות הסקר הפתיעו אותי, ומשום כך שמחתי כפליים על ההחלטה לקיים אותו. וכך, בעזרתו האדיבה של הצוות במשרד שלי, התקשרנו ל-50 לקוחות שקיבלו ברכת שנה טובה בווטסאפ מעורכי הדין שלהם.

ואלה תוצאות סקר 'חשיבות משלוח שנה טובה בווטסאפ'

(1) קיבלת ברכת שנה טובה מעורך הדין שלך, עד כמה הקדשת לה תשומת לב (בקריאת נוסח הברכה, בתגובה)?

  1. כלל לא – 0% (מהנסקרים)
  2. במידה מועטה – 16%
  3. במידה בינונית – 8%
  4. במידה רבה – 33%
  5. במידה רבה מאוד – 41%

(2) עד כמה תרצה לקבל ברכת שנה טובה בווטסאפ גם בשנה הבאה?

  1. כלל לא – 5% (מהנסקרים)
  2. במידה מועטה – 5%
  3. במידה בינונית – 11%
  4. במידה רבה – 32%
  5. במידה רבה מאוד – 44%

(3) לדעתך כלקוח, מה מידת החשיבות שעל עורך הדין שלך ליחס למשלוח שנה טובה בווטסאפ?

  1. כלל לא – 4% (מהנסקרים)
  2. במידה מועטה – 12%
  3. במידה בינונית – 20%
  4. במידה רבה – 45%
  5. במידה רבה מאוד – 16%

(4) עד כמה היית מעדיף לקבל את אותה ברכת שנה טובה בגלויה מודפסת בדואר ישראל ולא בווטסאפ?

  1. כלל לא – 70% (מהנסקרים)
  2. במידה מועטה – 11%
  3. במידה בינונית – 5%
  4. במידה רבה – 2%
  5. במידה רבה מאוד – 8%

ואוו! אני לא עורך הרבה סקרים בשוטף והסקר המיוחד הזה גרם לי להבין פעם נוספת כמה חשוב ללמוד ולהשתפר באמצעות משוב לקוחות. אם לפני שקראתי את תוצאות הסקר הערכתי שהלקוחות של עורכי הדין לא מתרגשים מברכת שנה טובה בווטסאפ – הרי שטעיתי ובגדול! אם הנחתי שהלקוחות יעדיפו לקבל ברכת שנה טובה בדואר ישראל – שגיתי שוב…

משלוח 'שנה טובה' בווטסאפ – השורה התחתונה

מסתבר שכשאנחנו שולחים ברכת שנה טובה בווטסאפ ללקוחות שלנו – הגם שהיא בוודאי אחת מיני רבות שהלקוחות שלנו מקבלים – הם עדיין מעריכים מאוד את העובדה שעורך הדין שלהם בחר לשלוח להם ברכת שנה טובה! יותר מכך, רוב הלקוחות ישמחו לקבל ברכה כזו גם בשנה הבאה.

האם משלוח ברכת שנה טובה נתפס כחשוב במיוחד על ידי הלקוחות שלנו? בחינת התוצאות מעלה כי אף שהלקוחות שלנו ישמחו לקבל ברכת שנה טובה, הם לא רואים בכך מחווה שאסור לעורך הדין לפספס (רוב הנשאלים בחרו במידה 'בינונית' ו'רבה' לשאלת החשיבות שהלקוח חושב שעלינו לייחס למשלוח הודעת שנה טובה בווטסאפ). ולבסוף – ניתן לשחרר את נקיפות המצפון שהיו לנו כשלא השקענו בברכה מודפסת – רוב הלקוחות שלנו יעדיפו את הברכה בווטסאפ על פני גלויה בדואר ישראל.

כשאלה הן תוצאות הבדיקה שלנו, אני בהחלט אמליץ מכאן ואילך לכם וללקוחותיי להשקיע בעיצוב ברכה דיגיטלית ולשלוח אותה לקהל הלקוחות במסגרת הודעת ווטסאפ (זה קל וזה ממש לא יקר). ואם כבר, אז למה רק בראש השנה? ברכו את לקוחותיכם עוד מספר פעמים במהלך השנה ושמחו אותם בעוד הודעה/ברכה ש(בעיקר)תזכיר להם שהמשרד שלכם כאן תמיד לשרותם…

שנה טובה,

אדי

* תודה מיוחדת לעורכי הדין הנהדרים ששיתפו פעולה ובזכותכם הצלחנו להגיע לתובנות האלה – עו"ד לילך אקרמן, עו"ד מיכאל שטרית, עו"ד מיקי חשמונאי, עו"ד לילך אללוף, עו"ד אבי קזו-כהן, עו"ד טל שקרי-אברמוביץ, עו"ד צבי וישנגרד, עו"ד חיה אביסרור-שמעוני, עו"ד רחל שמעון ועו"ד אריאל ממן.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 4 הצבעות, ממוצע של : 5.00 מתוך 5 כוכבים
Loading...