עורך דין: מי גונב לך את הלקוחות בפייסבוק?

מי שעוקב אחריי יודע – אני אוהב לחדש בקשר לנושאים אופטימיים, תובנות שמעוררות השראה, כלי פרסום דיגיטליים חדשים וכד'. אבל לעדכן את חבריי על "גנבים"? (ועוד "גנבים" שהם קולגות). ובכן, לומר את האמת, הייתי מעדיף שהפוסט הזה לא היה נכתב. יחד עם זאת, משהתופעה התגברה בצורה משמעותית בתקופה האחרונה, אני מוצא לנכון לעדכן אתכם. מי יודע? אולי דווקא הפוסט הזה – ככל שהתפוצה שלו תתרחב – יגרום ל"גנבים" להבין שהם "נתפסו על חם", ואולי התופעה הזו תצטמצם.

זהירות – גנבי "לידים"

לא מעט עורכי דין גילו בשנים האחרונות את היתרונות הגלומים בפרסום בפייסבוק. מנסחים פוסט או מודעה ודרך מערכת הפרסום מפיצים לעשרות ומאות אלפי משתמשים; ומה קורה אז? מקבלים פניות ישירות למסנג'ר, פניות דרך מערכת הלידים, זוכים ללייקים, לבבות, פרצופים.. וגם – לתגובות. בחלק מהתגובות הגולשים מבקשים ייעוץ והכוונה, ומשאירים את מספר הטלפון שלהם לחזרה. התגובות האלה חשופות לעיני כל, והנה לכם "פרצה הקוראת לגנב"! הנה דוגמא שצילמתי מהעמוד העסקי של חברי עו"ד קובי צאיג:

כמו עו"ד צאיג, עוד עשרות אם לא מאות עורכי דין בפייסבוק מפרסמים את עצמם בדרך דומה (ובכל התחומים). הגולשים משאירים תגובה ובה מספר טלפון לחזרה וכך למעשה מבקשים מעורך הדין ליצור עמם קשר. האם זו תופעה נדירה? כאיש שיווק העוסק גם בליווי עורכי דין המפרסמים את עצמם בנפח משמעותי, אני כאן כדי לעדכן אתכם שישנם פרסומים משפטיים ברשת שזכו למאות תגובות (לפרסום בודד) ובהן גם מאות מספרי טלפון של גולשים שמבקשים שיצרו עמם קשר!

כשלקוח שלי אמר לי לראשונה (לפני יותר משנה אני חושב), שיש לו חשד שיש מי ש"יושב" על הפרסומים שלו, ומחייג אל הפונים בתגובות – הייתי בטוח שהוא מדמיין. לא עלה על דעתי שעורך דין אחר יפעל באופן שפל כל כך, ויפנה לאנשים שמגיבים לפרסום של קולגה ומבקשים ומצפים שדווקא הוא יחזור אליהם. הנחתי גם שאף עורך דין לא יסכן את השם הטוב שלו ולו מהחשש שהוא ייחשף.

טעיתי.

לאחר שהחשדות שלנו התגברו בחודשיים האחרונים. החלטנו לבדוק את הנושא לעומק ופרסמנו תגובות על עשרות מודעות שלנו – בצירוף מספרי טלפון אמיתיים של פרופילים אותנטיים לחלוטין של אנשי הצוות שלי (ואחרים…) שהסכימו לשתף פעולה.

נדהמתי.

בלי שמץ של בושה – עורכי דין מחייגים למספרים שהשארנו, בחלק מהמקרים מזדהים כעורכי דין אשר קיבלו מאתנו פנייה (בעוד שדבר כזה לא היה ולא נברא); בחלק אחר – עורכי דין "זהירים" יותר – מחייגים ממספרים לא מזוהים ומגששים בצורה מעודנת כדי להבין אם "יש אפשרות לעזור"… ברגע ששיתפנו פעולה ו"שמחנו" על השיחה, הם הציגו (וחשפו) את עצמם וגם לא חששו לתת לנו את מספר הטלפון במשרד שלהם או את הקישור לעמוד הפייסבוק שלהם (כדי שנוכל להתרשם עוד).

הייתם מאמינים?

רגע, תכירו: יש גם גנבי לידים "מדרגה ראשונה"

על המקרה הזה רציתי לספר לכם לפני הרבה זמן, אבל הוא לא הצדיק מאמר בפני עצמו. לשמחתי, מאז עדיין לא נחשפתי לגסות רוח ושפלות ברמה הזו פעם נוספת, והתיעוד כאן הוא בקשר לאירוע חד פעמי (אני מקווה).

עורכת דין שאני מלווה בקמפיינים שלה ברשת מספרת לי שבאופן ביזארי לחלוטין מספר פונים אליהם היא חזרה (בעקבות הודעה שהם השאירו לה) עדכנו אותה מיד בתחילת השיחה שזה בסדר, "כבר דיברנו עם הבוס שלך"

מה? WTF?

אני אקצר עבורכם את הסיפור: עורך דין חסר בושה היה יוצר קשר עם אלה שפנו אליה, פותח בכך שהוא "הבוס שלה" ומאחר שהיא כרגע עסוקה הוא חוזר אליהם… אני לא צריך להמשיך נכון? אגב, היא פנתה אליו והוא הכחיש. היא פנתה אליו שוב והוא התנצל. ואפשר להירגע – אחרי כמה ימים הוא המשיך לעשות זאת…

אני לא רוצים שיגנבו מכם! מה עושים?

אני לא פניתי לאף אחד מעורכי הדין שתפסנו "גונב" לידים, ואני גם לא מתכוון להיאבק בהם; אני יותר מכל מתבייש ואולי גם מרחם עליהם. קשה לי להבין איך בעל עסק מעלה על דעתו שהצלחה עסקית תצמח מהתנהלות כל כך בזויה ומכוערת. הקארמה הרי סוגרת חשבון עם כולם בסוף…

ובכל זאת, מה עלינו לעשות?

זוהי ההמלצה שלי וכך אני פועל כיום בכל הקמפיינים שנמצאים תחת ידיי בפייסבוק: מיד כשאתם מגלים שגולש פנה אליכם והשאיר מספר טלפון בתגובה, שלחו לו הודעה במסנג'ר ועדכנו אותו שקיבלתם את הפנייה שלו ותשובו אליו טלפונית בהקדם האפשרי (כך בכל מקרה לא ייעלם לכם השם והפרופיל של הפונה). העתיקו לעצמכם את המספר שלו ומחקו את התגובה. כאקט של זהירות נוספת, פעלו באותה הדרך גם כלפי גולשים שפונים אליכם בתגובה שמבהירה שהם זקוקים לשירות שלכם, אף אם אותם גולשים לא השאירו מספר טלפון! סוף סוף, מי שלא מתבייש להתקשר לאלה שהשאירו מספר טלפון בתגובה, לא יתבייש גם לפנות אליהם בהודעה במסנג'ר של פייסבוק.

אתם לא מסוגלים לעקוב אחרי ההודעות והתגובות בזמן אמת? אל תהססו לפעול בצורה מתוחכמת ולהשאיר "פיתיונות" שיאפשרו גם לכם לחשוף את אלה שמזנבים בכם. אני לא מקנא בעורך דין ש"יגנוב" פניות מעורך הדין הלא נכון…

ויש גם עורכי דין אחרים לגמרי…

אני לא יכול לסיים בנימה כל כך קודרת, בטח לא כשסביבנו גם עורכי דין מדהימים, בעלי גישה מפרגנת ותודעת שפע. אני רוצה לסיים בסיפור על פנייה טלפונית שהגיעה מלקוח פוטנציאלי אל חברתי, עו"ד אדרה רוט; מיד בתחילת השיחה הבינה עו"ד רוט שאותו פונה בכלל חיפש את עו"ד תומר בכר(!), כדי להתייעץ עמו בסוגיה הקשורה עם רשלנות רפואית; כמו עו"ד בכר, זהו גם תחום מומחיותה של עו"ד רוט. מה לדעתכם עשתה עו"ד רוט? מה הייתם אתם עושים?

ובכן, היא הודתה לו על השיחה והסבירה לו שהוא הגיע אליה בטעות והיא אינה האיש שהוא מחפש… היא דאגה לצייד אותו במספר הנכון של עו"ד בכר ולספר לו בביטחון שעו"ד בכר הוא עורך דין מצוין שראוי להתייעץ עמו. אגב, היא גם שלחה לעו"ד בכר הודעת ווטסאפ עם פרטי הפונה. את הסיפור הזה זכיתי לשמוע מעו"ד רוט במסגרת קבוצתית באחת מההדרכות העסקיות שאני מקיים, ואח"כ גם לאמת אותו מול חברי עו"ד בכר.

ואוו… סיפורים כאלה ממלאים את הלב בנחת, בשפע והשראה. זו הדרך שבה אני מאמין, זו הדרך הנכונה להצליח ולהשיג קארמה של מנצחים.

נב1. החברים שלכם מפרסמים את עצמם בפייסבוק? אל תשכחו לשלוח להם לינק לפוסט הזה, כדי שגם הם יפעלו נכון ויגנו על הקמפיינים שלהם.

נב2. אני בד"כ לא קורא לשתף את הפוסטים שאני כותב (זה צריך לבוא באופן טבעי); הפעם אני חורג ממנהגי, וקורא לכם לשתף את הפוסט הזה בקבוצות ווטסאפ/פייסבוק שבהם פעילים עורכי דין; אני מקווה שהוא יגיע לעיניהם של כמה שיותר עורכי דין שפועלים בצורה נלוזה כמתואר לעיל. אולי זה מה שיגרום להם להבין שהגיע הזמן לחדול מכך.

בהצלחה לכולנו,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.