עורכי דין, ככה תופיע התמונה שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל

עורכי דין, ככה תופיע התמונה שלכם בתוצאות החיפוש בגוגלכשאתם פותחים עיתון, מה מושך את תשומת לבכם יותר: הכותרות או התמונות? ניסיתם לחשוב פעם באיזה אופן אנחנו סוקרים את העיתון: תמונות >> כותרות >> תוכן, או שהסדר שונה? דבר אחד בטוח, תמונות מושכות את תשומת הלב שלנו. לא לחינם נאמר כי "תמונה שווה אלף מילים"; תמונה יודעת להעביר מסר שלעיתים קשה לבטא במילים, תמונה יודעת לרגש, תמונה יודעת לדייק ועוד.

עכשיו שימו לב לחידוש המרענן של גוגל: שילוב תמונות בתוך תוצאות החיפוש הרגילות

ניקח לדוגמא גולש ש"זכה" לטיפול שיניים כושל, הוא מחפש לעמוד על זכויותיו, ומחפש בין היתר את המלל "רשלנות רפואית בטיפול שיניים"; הנה עמוד התוצאות שכרגע מוצג עבורו בגוגל:

תוצאות חיפוש לרשלנות רפואית בטיפול שיניים

נכון שהתמונה של עו"ד עופר סולר משכה את תשומת לבכם יותר מהתוצאות שמעליה? כן, תודו בכך. במיוחד עכשיו, כשאתם מביטים שוב ושוב, ומגלים שממש קשה לכם להתעלם מהתוצאה הצבעונית הזו…

_ _ _

דוגמא נוספת: מי שמחפש היום בגוגל את המלל "איך לבחור עורך דין" יגלה עמוד תוצאות כזה:

איך לבחור עורך דין

מה משך את תשומת לבכם יותר? האם גם אתם הבחנתם מיד בתמונה המופיעה הרבה מתחת לתוצאה הראשונה?

טרם בוצע מחקר הקלקות בעניין זה (לפחות כזה שאני מכיר), אבל ברור לכל: כשמופיעה תמונה לצד תוצאת חיפוש, היא מושכת הרבה יותר תשומת לב מהגולשים ומגדילה את הסיכויים "לזכות בקליק"

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

זכוכית מגדלת על תוצאת חיפוש הכוללת תמונה

מה בעצם אנחנו "רואים" כשמופיעה תוצאת חיפוש המכילה בתוכה תמונה?

ככה נראית תוצאת חיפוש המשלבת את גוגל פלוס בתוכה

מדובר בעצם בתוצאת חיפוש "רגילה" שעליה "מולבש" קישור לפרופיל של עו"ד סולר בגוגל+. במילים אחרות, תנאי ראשון לכך שהתמונה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש בגוגל היא שיהיה לכם פרופיל ברשת החברתית של גוגל! (כתבתי על גוגל+ ביולי 2011 ואני מזמין אתכם להיזכר בפוסט ההוא).

תשאלו אותי, מהלך מבריק של גוגל שנועד לעודד את הגולשים להשתלב ברשת החברתית של גוגל. החדשות הפחות טובות הן שהרשת החברתית הזו (עד כמה שאני יכול להעיד על כך) לא ממש מתרוממת (בישראל), ובשלב זה לא הייתי ממליץ לעורכי דין להשקיע זמן כדי לבלוט בה בהקשר המקצועי. יחד עם זאת, החידוש הנפלא הזה, המאפשר לנו להופיע בתוצאות החיפוש יחד עם התמונה שלנו, הופך את ההרשמה לגוגל+ למשתלמת במיוחד!

שני צעדים פשוטים – והתמונה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש של גוגל 

שלב א – הקימו לעצמכם פרופיל בגוגל+ תוך הקפדה על שלושה עיקרים

1.  מידע תמציתי ומושקע – השקיעו מחשבה בכתיבת עמוד המידע אודותיכם; קצר וקולע מומלץ ביותר.

2.  תמונת פרופיל – שלבו תמונת פרופיל נאה ומכובדת (היא היא שתופיע בסופו של דבר בתוצאות החיפוש).

3. קישור לאתר שלכם – הוסיפו קישורים לאתרים שלכם/לאתרים בהם אתם כותבים (כבר במסגרת הפרופיל).

הנה דוגמא לעמוד הפרופיל שלי (אדי סוברי בגוגל+); שימו לב לחצים המצביעים על המידע התמציתי ועל הקישור לאתר בו אני כותב:

אדי סוברי בגוגל +

 שלב שני – שלבו באתרים שלכם קישור לפרופיל שלכם בגוגל+

אחרי ש"אמרתם" לגוגל+ במסגרת הפרופיל שלכם היכן אתם כותבים ברשת (כאמור לעיל), עכשיו במקומות שבהם אתם כותבים שלבו קישור חוזר לפרופיל שלכם בגוגל+. תוכלו כדוגמא "חיה" לגלול את העמוד הזה שאתם קוראים עכשיו עד לתחתית שלו, ולגלות קישור לגוגל+ שלי:

הקישור לגוגל פלוס כפי שמופיע בתחתי בלוג עורך דין ברשת

כפי שאתם רואים, העתקתי את הכתובת (url) של הגוגל פלוס שלי ושיבצתי אותה בקישור המופיע לאורך כל עמודי הבלוג הזה. שימו לב, הוספתי לכתובת גוגל פלוס שלי תוספת קטנה בדמות המלל הבא: rel=author? שמבקשת לאשר שאני, בעל הפרופיל בגוגל+, הוא כותב המאמר:

תוספת לקישור בגוגל פלוס

באמצעות הפעולה הזו אישרתי לגוגל להציג את כל הפוסטים שאני כותב בבלוג, יחד עם התמונה שלי לצד תוצאת החיפוש. פשוט וקל.

*להסבר מפורט בקשר עם המהלך הטכני שעליכם לבצע, וכן הצעות חלופיות, קראו את הפוסט של עידן שולמן, איך מוסיפים תמונת מחבר לתוצאות החיפוש של גוגל?

הרשמו גם אתם לגוגל+ והרוויחו תמונה בתוצאות החיפוש

את מה שאני עשיתי – אני ממליץ גם לכם לעשות! הרשמה לגוגל+ תגזול חצי שעה מזמנכם במקרה ה"גרוע", ושילוב של קישור רוחב (החוצה את כל האתר שלכם) לא צריך לקחת יותר משתי דקות.

אינכם מחויבים להיות פעילים ברשת החברתית של גוגל+, אינכם צריכים למעשה לעשות דבר מעבר למה שכתבתי. הרווח על השקעת הזמן שלכם ישתלם לכם – כשכל עמוד מעמודי האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל יחד עם תמונה לצידו. בהשקעה כל כך קטנה (במונחים של שיווק) אתם תגרמו לגולשים להתעניין יותר בתוצאת החיפוש שלכם גם אם אינכם מופיעים במקום ה-1 בגוגל ותזכו לתנועה גדולה יותר באופן משמעותי לאתרים שלכם. אם תרצו, אף הרבה מעבר לכך: תוצאת חיפוש הכוללת תמונה מקצועית שלכם, גם ממתגת אתכם במקום הרבה יותר מקצועי ויוקרתי.

שתפו אותי בהצלחות שלכם, אני אשמח לראות את התמונה היפה שלכם ברשת.

נתקלתם בבעיה? זה לא מצליח? כתבו לי ואסייע לכם בשמחה.

בהצלחה!

……………….

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 2 הצבעות, ממוצע של : 4.00 מתוך 5 כוכבים
Loading...