קשה, מעליב ואפילו מטלטל לגלות יום אחד שתוצאה שלילית מופיעה כשמחפשים את השם שלנו בגוגל. תוצאה שכבר הכותרת שלה גורמת נזק אדיר למוניטין שלנו ובוודאי מרחיקה לקוחות פוטנציאליים…
זה יכול להיות אתר אינטרנט נבוב שמקדיש את מלוא המרץ שלו כדי להכפיש ולטנף, זה יכול להיות איזה בלוג אנונימי מאיזו מדינה בחו"ל, זו יכולה להיות תגובה באיזה פורום. וכן, זה גם יכול להיות אחד האתרים הפופולריים בישראל שהעורך שלו מחליט שהסיפור שלו מצדיק את הכותרת השלילית אודותינו.
רוצים להרגיש כמה זה כואב? נסו לדמיין את השם שלכם מופיע בבולטות, במקום המלל המטושטש בדוגמאות שלהלן:
וכשתוצאה כמו אחת מאלה מופיעה בתוצאות החיפוש של השם שלנו בגוגל – הנזק הוא גדול ומתמשך.
אל תתעלמו מתוצאת חיפוש שלילית
אני מטפל בעשרות עורכי דין שחטפו מכה כואבת ברשת.
ליבי יוצא אל חברים שיושבים אצלי ובפנים נפולות מראים לי את הכותרת המבישה. לא אחת מדובר בכותרת שמנציחה בתוצאות החיפוש מצב זמני שהשתנה או השמצה שלא רק שאינה מוצדקת, אלא גם כזו שמתארת מצב דברים מסולף בלשון רדודה ובשפת ביבים.
לפני הכל – אני ממליץ לא להתעלם מתוצאה שלילית!
להמלצה שלילית שמופיעה בראש תוצאות החיפוש יש כוח משחית גם אם היא מפורסמת באתר לא אמין שכולו השמצות וגם ככל שהיא מצביעה על אירוע חדשותי שכבר חלף מן העולם.
אל תחכו לרמז שיבהיר לכם שפספסתם לקוח פוטנציאלי בעקבות אותה השמצה, האמינו לי שזה יקרה. או שתחכו, זה יבוא.
במקרים רבים אין פתרון משפטי
כעורכי דין, אין פלא שהפתרון המשפטי הוא הראשון שקופץ לרובנו בראש. אלא שבמקרים רבים הפתרון המשפטי בלתי אפשרי או שאינו אפקטיבי או משתלם.
אני מניח שאתם לא מתכוונים לשלוח מכתב התראה לאתר אינטרנט שהבעלים שלו רשום כתושב סין… וזה לא יהיה אפקטיבי לפנות לחברת שרתים במקסיקו, שמאחסנת אתר עם בעלים אנונימי שמאפשר לגולשים לפרסם הכפשות שפוגעות בכם.
ומה לגבי מקרים שבהם ניתן להגיע בקלות אל המפרסם?
גם אז לא בטוח שנכון להיכנס להרפתקה משפטית. לא אחת פרסום שמציג אתכם באור שלילי הוא חוקי למהדרין. [כדאי או לא כדאי לתבוע בלשון הרע? אמליץ לכם לקרוא רשימה מרתקת של שאלות ותשובות שפרסם חברי עו"ד רון לוינטל].
ושיהיה ברור, אם קיים פתרון משפטי – אל תוותרו גם עליו.
אל תצפו מגוגל לשיתוף פעולה בהסרת תוצאת חיפוש שלילית
הגם שחברת גוגל מאפשרת לפנות אליה כדי להסיר תוכן מתוצאות החיפוש, הסיכוי שדיווח על תוכן משמיץ יוביל בפועל להסרתו הוא אפסי.
לגוגל אין כוונה להפוך ל"צנזור" ונראה שביהמ"ש בישראל מקבל עמדה זו ומחייב אותה להסיר תכנים מתוצאות החיפוש רק במקרי קיצון.
[ראו ע"א 44711-11-14 עו"ד סביר נ' בר נוי ואח'; ראו גם את הסקירה הנהדרת אשר פרסם לאחרונה חברי עו"ד אדי בליטשטיין]
הפתרון: יצירת וקידום תוצאות חיפוש מרהיבות שישלחו אליכם למשרד עוד ועוד לקוחות חדשים
קחו את המשבר שאתם חווים והפכו אותו להזדמנות.
הזדמנות להיות אדריכלים של תוצאות חיפוש יוצאות מן הכלל, כאלה שגורמות לכל מי שמחפש את השם שלכם – לא להסס לרגע, להתקשר ולהתעניין בשירות שלכם.
זה אפשרי, זה מתבקש וזה בעיקר משתלם (גם אם לא השמיצו אתכם ברשת).
הסוד להצלחת המהלך טמון ביצירת תוכן איכותי, בעל ערך שיווקי, ואשר נערך בצורה שמאפשרת לקדם אותו ביעילות בגוגל.
אני רוצה לתת לכם דוגמאות לתוכן שהייתי ממליץ (מאוד!) שיופיע בחלק העליון של תוצאות החיפוש של השם שלכם בגוגל.
כדי שחלילה לא אפגע בכבודם של לקוחותיי שמתמודדים עם תוצאה שלילית ברשת, אני אדגים להלן מעורכי דין שבחרו להיות אדריכלים של תוצאות החיפוש בלי קשר לכל משבר ברשת.
עורכי דין אלה הפנימו, בחכמה רבה, שאסור לוותר על הכוח העצום שיש לתוצאות החיפוש על ההחלטה של המתעניינים – ש"בודקים עלינו" – להתרשם באמת וליצור אתנו קשר.
#1 דוגמא לתוצאת חיפוש של המלצה אותנטית על עו"ד איתי בוזגלו שפורסמה ביוזמתנו באתר ההמלצות על עורכי דין:
#2 דוגמא לתוצאת חיפוש של מאמר מקצועי מטעמו של עו"ד גואל פילוריאן שנערך נכון ופורסם ביוזמתנו באתר ישראל היום:
#3 דוגמא לתוצאת חיפוש של ראיון אישי שקיימתי עם עו"ד מירי וינברגר ופורסם ביוזמתנו בערוץ 7:
#4 דוגמא לתוצאת חיפוש של עו"ד אמיר מורשתי, שהיא עדכון רשמי על מינוי משפטי אשר פורסם ביוזמתנו:
נפלא בעיניי שחברי הטוב עורך הדין אמיר מורשתי, אשר כיהן 12 שנה בבית הדין המשמעתי הארצי וכיום מייצג עורכי דין בדין המשמעתי – פועל בתבונה כדי להבליט בתוצאות החיפוש את התוצאה הנהדרת הזו, אשר מחדדת את היתרון הגדול שלו.
אחרי שמייצרים תוצאת חיפוש מרשימה, מקדמים אותה
אחרי שמייצרים תכנים משובחים שמציגים אותנו במלוא התפארת, עלינו להוביל אותם לראש תוצאות החיפוש של השם שלנו בגוגל. במילים אחרות, אנחנו צריכים "לשכנע" את גוגל להציג אותם לפני כל האחרים ובוודאי לפני אותה תוצאה משמיצה.
אתם לא אמורים לעשות שום דבר באופן אישי או להבין בזה יותר מידיי. זו משימה שאינה מורכבת (וגם לא אמורה להיות יקרה) אשר שמתבצעת על ידי מי שיש לו ידע וניסיון בתחום קידום האתרים ברשת (SEO).
בואו נהפוך תוצאה שלילית להזדמנות
כשאנחנו מייצרים תוצאות חיפוש מעצימות ומקדמים אותן לראש תוצאות החיפוש של השם שלנו אנחנו קובעים עובדה: אנחנו עורכי דין טובים באמת, כאלה ששווה ונכון ליצור איתם קשר ולבחור בהם.
אם (חלילה) מופיעה תוצאה שלילית שגורמת לנו נזק, יש הרבה פחות סיכוי שהגולש ייתקל בה (כי דחקנו אותה למטה, לתחתית התוצאות). אבל גם אם כן, כשתוצאה שלילית מופיעה אחרי שיר ההלל של התוצאות הראשונות – היא מאבדת מכוחה, היא מחווירה ומיטשטשת.
ולאחר שטרחנו והשקענו כדאי שנזכור – ברוב המקרים תוצאות החיפוש של השם שלנו בגוגל לא משתנות באופן תדיר. אם טיפלנו בצורה מקצועית באדריכלות של תוצאות החיפוש, זו עוצמה שתלווה אותנו שנים רבות; יותר לקוחות יתקשרו להתעניין בשירותים שלנו, המוניטין שלנו יתחזק ומהר מאוד נשכח מהמשבר שפקד אותנו כשגילינו תוצאה קטנה שמשמיצה אותנו.
שיצליח לכם,
אדי
………………
הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק.
איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.