שאלתי 100 עורכי דין: האם קרה שהעברת תיק לקולגה והוא לא העביר לך שליש?

העברת תיק לקולגה וגם סיכמת איתו על עמלת הפנייה – מה הסיכוי שלא תקבל את החלק שלך? האם תיאלץ לשלוח תזכורת? האם קרה לך מקרה כזה פעם?

לפני הכל, תוצאות הסקר. שאלתי 100 עורכי דין:

מופתעים?

בשורות טובות: רוב עורכי הדין יעמדו בהתחייבות שלהם לשלם לכם את חלקכם

למעלה מ-70% מהנסקרים מדווחים על קבלת שכר הטרחה המוסכם: 30.8% מהנסקרים דיווחו שתמיד העבירו להם את העמלה המוסכמת, 35.6% ענו בצורה דומה מאוד – להוציא מקרה נדיר אחד שלא מלמד על הכלל – ו8.7% זכו גם הם לקבל את חלקם, אם כי הם היו צריכים לשלוח תזכורת.

התוצאות מתכתבות בצורה טבעית עם המציאות המוכרת לכל אחד מאתנו. הרוב המכריע של עורכי הדין שנעביר להם תיקים, הם עורכי דין ישרים שיעמדו מאחורי המילה שלהם להעביר את שכר הטרחה המוסכם. ומעטים הם הקולגות שבוחרים לנהוג בנבזות ולהתחמק מההתחייבויות הכספיות שלהם.

פחות נעים: 30.8% מדווחים על קושי בקבלת שכ"ט בתיק שהם העבירו לקולגה

23.1% מהנסקרים דיווחו שקרה יותר מפעם אחת שקולגה שלא העביר להם את חלקם בשכר הטרחה (אני רוצה להאמין שאם היינו סוקרים 1000 עורכי דין, לא היינו מגיעים לשיעור כל כך גבוה).

8.7% ציינו שהם קיבלו את חלקם רק לאחר שנאלצו לשלוח "תזכורת"… (ואני רוצה להאמין שמי שקיבל תזכורת פשוט שכח ותו לא).

התובנה הכי חשובה שהסקר מציע טמונה בתוצאה שקיבלה הכי הרבה הצבעות

התבוננו שוב בתשובה שקיבלה הכי הרבה קולות:

למעשה,

זה מה שהתוצאה הזו מספרת:

אנחנו לא שוכחים את אותו קולגה שקיבל מאתנו תיק אבל לא העביר שכר טרחה – גם אם זה אירוע בודד ונדיר!

ואתרגם את המשמעות שיש לכך: "אנחנו לא שוכחים" את מי ששכח לשלם לנו, זה כנראה פגע בנו, הטריד אותנו ואולי אפילו העליב –

ומה שבטוח: אותו עורך דין "יכול לשכוח" מלקבל מאתנו הפניות נוספות…

כאיש שיווק שמלווה לא מעט עורכי דין אני מכיר מקרוב את הנתון הבא: התיקים הכי טובים מגיעים אלינו דרך הקשרים ושיתופי הפעולה שלנו עם הקולגות שלנו (ולא מהדיגיטל, התחום שבו אני מתמחה).

ולפיכך זו התובנה הגדולה שאני מציע ללמוד מהסקר: בכל פעם שקולגה מעביר תיק לטיפולכם, התייחסו לכך ב"יראת קודש".

אם אתם רוצים להמשיך ולקבל תיקים והפניות מהחברים שלכם – אין לכם את הפריבילגיה לשכוח אפילו פעם אחת להעביר (באהבה) לקולגה שלכם את העמלה שלו או לחכות "לתזכורת".

מעשה נדיב, קטן ככל שיהיה, לעולם אינו מתבזבז (איזופוס)

למה שלא תיקחו את התובנה הזו צעד אחד קדימה?

תחשבו על זה ככה:

איך הקולגה שלכם ירגיש אם תקפידו לעדכן אותו מיד לאחר שנפגשתם וקלטתם את הלקוח שהוא העביר לכם?

כמה הערכה תהיה לו אם תשלחו לו מעת לעת סטטוס טיפול וצפי למועד קבלת שכר טרחה?

מה החבר שלכם ירגיש אם תקפידו להעביר לו את החלק שלו בדיוק במועד שבו קיבלתם אתם את שכר הטרחה ולא יום אחרי?

רגע, לפני שאתם מזדרזים להעביר כסף – מה הקולגה שלכם יחשוב עליכם אם כשאתם מעבירים לו את החלק שלו אתם מקפידים לצרף לכך מכתב תודה, בבקבוק יין או חבילת שוקולד…

זו הדרך הנכונה להצליח באמת וזה מה שכדאי לנו ללמוד מהסקר.

יש לכם תובנות נוספות? בבקשה שתפו אותי ואת הקוראים בתגובות למטה.

אגב, מה דעתכם להשתתף כבר עכשיו בסקר הבא שאני מתכוון לפרסם: האם פרסום של עורכי דין בטיקטוק גורם לזילות המקצוע? (זה ייקח בדיוק חמש שניות לענות על שאלת הסקר).

שיצליח לכם,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.