שאלתי 100 עורכי דין: האם הפרסום בטיקטוק פוגע בכבוד המקצוע?

כמי שמטפל בנוכחות דיגיטלית של עורכי דין כבר הרבה שנים, אני נדרש מיותר ויותר לקוחות לבחון את כדאיות הפרסום גם בטיקטוק.

אם עד לא מזמן עוד היה ספק האם טיקטוק זו פלטפורמה אפקטיבית ולגיטימית לעורכי דין, היום כבר ברור מעבר לכל ספק שהתשובה לכך היא חיובית.

אי אפשר להתעלם מטיקטוק וכשפועלים נכון ומפרסמים חכם – זוכים לתוצאות מדהימות.

כדי לגבות את הנתונים בשטח, יצאתי לבדוק מה חושבים – גם עורכי הדין וגם קהל הגולשים על פרסום של עורכי דין בטיקטוק.

 

עורכי דין רבים מתלבטים אם נכון או לא נכון לפרסם בטיקטוק. בכל זאת, יש בטיקטוק תכנים ופרסומים שרחוקים מאוד (מאוד) מהרושם שאנחנו רוצים לעשות…

בעוד הם מתלבטים, החברים שלהם מפרסמים את עצמם ללא הרף – מה שמגדיל את סימן השאלה ומגביר את הלחץ שמא הם מפספסים משהו.

כדי לעזור לחבריי עורכי הדין המתלבטים, החלטתי לערוך סקר בין עורכי דין ואח"כ בין גולשים (שאינם עורכי דין).

מה עורכי הדין חושבים על הפרסום המשפטי בטיקטוק?

שאלתי 100 עורכי דין, הנה התפלגות התשובות:

המסקנה ברורה: רוב עורכי הדין לא רואים בעיה עם פרסום בטיקטוק.

ואם יורשה לי "אתרגם" את המסקנה:

העובדה שעורכי דין מפרסמים סרטונים קצרים + מלווים בכיתוב ואולי גם במוזיקת רקע + אשר מופיעים בין סרטוני טיקטוק שונים (ולעיתים גם הזויים) – לא הופכת את הפרסום לכזה שפוגע בכבוד המקצוע.

כל פרסום נבחן על פי התוכן שלו וצורת ההגשה.

כמובן, נכבד גם את דעתם של כרבע מהנשאלים ונציין כי הם סבורים שלא ראוי לעורכי דין לפרסם בטיקטוק.

ומה הגולשים חושבים?

שאלתי 154 גולשים (שאינם עורכי דין) מה דעתם. הנה תוצאות הסקר:

באשר לגולשים נראה כי אין בכלל התלבטות: הרוב סבור שלגיטימי שעורכי דין יפרסמו את עצמם בטיקטוק.

כן, גם הפעם רוב הגולשים בחרו בתשובה "הירוקה", על פיה: אין בעיה עם טיקטוק כפלטפורמה, והכל תלוי בתוכן ובאופן ההגשה.

בכל הקשור לגולשים, אנחנו רואים ש"רק" 11.5% מהם – להבדיל מכמעט 25% מעורכי הדין בסקר הקודם – רואים בטיקטוק מקום שלא מכובד לפרסם בו שירות משפטי.

אי אפשר להתעלם מטיקטוק

עורכי הדין שמפרסמים בטיקטוק לא עושים זאת לשם השעשוע. הם הבינו שהקהל שלהם נמצא (גם) שם, ובגדול!

בתחילת שנת 2022 פורסם כי טיקטוק הדיחה את גוגל באופן רשמי וכבשה את המקום ה-1 בדירוג הדומיינים הפופולריים ביותר בעולם.

ובישראל? על פי נתונים עדכניים של איגוד האינטרנט הישראלי, השימוש בטיקטוק חצה בתחילת 2024 את קו ה-50% בקרב האוכלוסיה הבוגרת!

המשמעות ברורה: אנחנו לא יכולים להתעלם מטיקטוק. הלקוחות הפוטנציאליים שלנו שם.

איך הכי נכון לפרסם משרד עורכי דין בטיקטוק?

אם אנחנו חוזרים לתוצאות הסקרים – אנחנו רואים שגם עורכי הדין וגם קהל הגולשים "שופטים" את מידת התאמת הפרסום המשפטי לטיקטוק בהתאם לתוכן ולאופן ההגשה שלו.

ועדיין, מדובר פה בתובנה שהיא סוג של מסנן סובייקטיבי, שלכל היותר מחזק אותנו שאין סיבה טובה למדר את עצמנו מטיקטוק כפלטפורמה. אין בכך משום המלצה אופרטיבית – כיצד עלינו לפעול.

לפיכך, אני רוצה לעשות צעד אחד קדימה, להציב רף גבוה ומשתלם, ולהציע לכם את אמת המידה שמנחה אותי כשאני מפיק ומלווה נוכחות מקצועית וקמפיינים של עורכי דין בטיקטוק.

ובכן, לפני שאתם מפרסמים סרטון בטיקטוק (כל סרטון!) תשאלו את עצמכם את השאלה הבאה:

האם כשהלקוח הכי משתלם שלי יצפה בסרטון, הוא ישתכנע שאני הכתובת הנכונה ביותר עבורו?

נניח שאתם עוסקים בייצוג של נפגעי תאונות דרכים: האם נפגע בתאונת דרכים קשה – שיודע שגובה הפיצוי שהוא זכאי לו תלוי במידה רבה במקצועיות של עורך הדין שיטפל בו – יבחר להתקשר אליכם אחרי שהוא ייתקל בסרטון?

נניח שאתם עוסקים בדיני משפחה: האם לקוחה שמבקשת להתגרש אחרי 20 שנה מזוגיות רקובה – אבל מבעל שצבר הון רב ונכסי קריירה – תתרשם מהסרטון שתעלו לטיקטוק ותרגיש בטוחה ליצור קשר דווקא אתכם?

כשזה המדד שקובע את רמת הפרסום שלכם בטיקטוק – אתם יכולים להיות בטוחים שאתם פועלים נכון.

וכן, אני רוצה להרחיק אתכם מצילום של סרטונים בעלי אופי בידורי, בוטה ורעשני שאולי מתכתב עם הסגנון של חלק מסרטוני הטיקטוק הפופולריים (שלא קשורים לעולם המשפט).

לשיטתי, תשומת הלב שתקבלו כתוצאה מפרסום יוצא דופן (שהפך ויראלי) עלול להיות חרב פיפיות; זה אולי יגרום לכמה אנשים לפנות אליכם לייעוץ מקצועי (ולכמה אחרים לזהות אתכם בקניון), אבל זה עשוי להרחיק מכם את הלקוחות שאתם באמת רוצים.

וכן, הפרסום בטיקטוק עובד ואפקטיבי

ואם הגעתם עד כאן ואתם עדיין שואלים את עצמכם האם הפרסום בטיקטוק, בסופו של יום, מייצר ערך לעורכי דין? וגורם גם ללקוחות טובים לפנות אליהם? אז התשובה היא כן.

מחכה לראות אתכם גם בטיקטוק ולמחוא לכם כפיים על נוכחות מקצועית, משכנעת וראויה.

*תודה מיוחדת לעורכי הדין אשר נתנו לי את הסכמתם לשלב מהפרסומים שלהם בסרטון שערכתי ואשר מופיע בראש הטור. אציין כי אין לי כל חלק בהפקת הסרטונים שלהם, הם זכו לתפוצה רחבה ברשת והובאו לשם הדוגמא בלבד.

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.