הנה הוא לפניכם: סוד ההצלחה של עורכי דין בתוצאות החיפוש של גוגל

את הפוסט האחרון "סוד ההצלחה של עורכי דין בגוגל לא נמצא במקום בו רובכם מחפש אותו",סיימתי בשאלה היכן טמון סוד ההצלחה של עורכי הדין אם לא בביטויים ה"סקסיים"? הפוסט הנוכחי הוא בבחינת חלק שני בסדרה, כזה המבקש להציע לכם את אחד הסודות [שלי] להצלחה אמיתית בתוצאות החיפוש של גוגל.

גם כאן, אפתח בדוגמא: נניח שתחום התמחותכם הוא דיני תעבורה. היעזרו בכלי מילות המפתח של גוגל, ותפעילו את מירב הכישרון שלכם כדי לחשוב על ביטויים שככל הנראה גולשים פוטנציאליים מחפשים כשהם זקוקים למענה משפטי בתחום התמחותכם.

הפעם, לאחר שכבר קראתם את החלק הראשון בסדרה, חישבו על צירופים שלהערכתכם אינם "מחוזרים" מידיי ואינם מחופשים בנפח חיפוש משמעותי

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הסוד טמון בהכרת הנתון של אחוז המבקרים אגב חיפוש ביטויים שאינם תחרותיים במיוחד

חיפוש של מחלקת הקידום שלנו באתר הפורומים המשפטיים לפני למעלה משנה, העלה כי את הצירוף "אי ציות לשוטר" מחפשים באופן קבוע למעלה מ20 פעמים בחודש. חרף הכמות המינורית של המחפשים, החלטנו להתמקד בקידום עמוד אינטרנט באתר שלנו, שייחשף בפני הגולשים המחפשים את הצירוף הזה. היינו (ועודנו) סבורים שהצירוף קשור קשר הדוק למענה שהיינו שמחים לתת לגולשים במסגרת פורום דיני תעבורה ושכדאי לנו לבלוט כשמחפשים אותו; כיום אנחנו מופיעים במקום ה-1 בגוגל עבור מחפשי הצירוף.

רק שהפעם שימו לב לנתונים:

כמעט 50% מהמחפשים בחרו להיכנס אלינו לאתר לאחר שחיפשו "אי ציות לשוטר"

נתון מדהים! כמעט 50% מהמחפשים בחרו להיכנס אלינו לאתר. (אגב, אנחנו בכך "שוברים" את הממוצע לטובתנו: הממוצע שמחקרים מצביעים עליו הוא כי רק 36.4% מהמחפשים מקליקים על התוצאה האורגאנית הראשונה בגוגל.

אני מזכיר לכם את הנתון שחשפתי בפניכם בפוסט הקודם, לפיו פחות מ-10% מהגולשים בוחרים להיכנס לתוצאה הראשונה בגוגל כשמחפשים את הביטוי ה"סקסי" 'מהירות מופרזת':

רק עשרה אחוז בחרו להיכנס לאתר לאחר שחיפשו ביטוי "סקסי" כמו מהירות מופרזת

המשמעות של כמות הקליקים הגבוהה כשמחפשים ביטוי שאינו מחוזר מידיי היא כפולה:

מצד אחד הרווחנו (באחוזים) כמות גבוהה מאוד של גולשים שחיפשו את הביטוי שקידמנו. מצד שני התחרות סביב הצירוף בינונית ומטה – מה שאומר שהיה לנו הרבה יותר "קל" והרבה פחות יקר להתבלט דווקא שם (גם בקידום הממומן).

מה עושים אחרי שמוצאים את הצירופים שפחות עורכי דין להוטים אחריהם?

מאחר שאתם אינכם מקדמי אתרים, ורובכם רוצה לקדם את עצמו בכוחותיו שלו, אתן לכם מספר כלים שיעזרו לכם ליישם את המסקנות של הנאמר כאן. ההמלצות שאפרט נוגעות למי מכם שמעוניין להוביל נוכחות אורגנית בגוגל בכוחות עצמו.

1. היעזרו בכלי מילות המפתח של גוגל כדי למצוא צירופי חיפוש שהגולשים מחפשים בין 20 ל-100 פעמים בחודש, ושהתחרות סביבן אינה גבוהה. (מי מכם שמעוניין לפרסם את עצמו בעיקר במסגרת הקידום הממומן בגוגל יכול לעצור כאן – ולבנות קמפיין איכותי יותר ויקר פחות, על בסיס הצירופים שמצא כאן; המסקנות שלנו נכונות גם כלפי קמפיין ממומן).

2. כתבו מאמר איכותי, בעל ערך מוסף ממשי עבור הגולש, העוסק בצירוף שמצאתם.

3. בתוכן המאמר שתכתבו עשו מאמץ לחזור על הביטוי מספר פעמים. למען האמת, אני לא בטוח שאני צריך לומר זאת; אתם הרי לא מתכוונים לכתוב מאמר שהציר המרכזי שלו הוא צירוף מסוים ובפועל לכתוב מאמר העוסק בצירוף אחר. יש להניח שאם אתם ממוקדים כשאתם כותבים, ובאמת מבקשים ליצור תוכן איכותי עבור הגולשים ברשת, הרי שהצירוף עליו אתם כותבים בוודאי יופיע מספר פעמים במאמר באופן טבעי לחלוטין.

4. שבצו את המאמר שכתבתם באתר האינטרנט שלכם באופן שניתן יהיה להגיע אל המאמר ישירות דרך דף הבית, בלחיצה על קישור שהטקסט שלו הוא הוא הצירוף שמצאתם בכלי מילות המפתח (לדוגמא: אם הייתם כותבים מאמר על "אי ציות לשוטר", הייתי ממליץ לכם ליצור קישור למאמר ישירות מדף הבית, דרך קישור שהמלל שלו הוא "אי ציות לשוטר". אגב, אין חובה שהקישור יהיה בולט במיוחד, ואין מניעה כי תשבצו אותו בתחתית העמוד (הסבר: כשאתם מקשרים לעמוד מסוים מדף הבית, אתם אומרים בכך למנוע החיפוש (שסורק גם את הקישורים הפחות בולטים) שהחשיבות של אותו עמוד גבוהה בעיניכם).

*הנה לכם דוגמא מאתר משרדו של עו"ד יריב קדם:

yariv2

כשלוחצים על אחד הקישורים שסימנתי באדום בצילום של עמוד הבית של עו"ד קדם, מגיעים לעמוד פנימי באתר שהכותרת שלו (של העמוד) מכילה את הביטוי המקושר, והעמוד עצמו עוסק בעיקר בכך.

שורה תחתונה: עשו זאת בעצמכם, וקדמו את המשרד שלכם!

ככל שהצירוף שבחרתם אינו תחרותי במיוחד, יש סיכויים גבוהים שתוך 30 יום כבר תוכלו למצוא את המאמר שלכם בעמוד ה-1 בגוגל, כשמחפשים את אותו צירוף! אם תרצו "לכבוש" את המקום ה-1 ממש, תצטרכו לקרוא קצת יותר על קידום אתרים ברשת ואולי אף לגייס לשם כך חברת קידום אתרים לפרויקט ממוקד וקצר. מה שבטוח, אתם תדעו בדיוק מה היעד, וגם תדעו שהוא בר השגה בקלות יחסית (כבר לא יהיה קל "למכור" לכם שמדובר בצירוף "קשה" ו"יקר"!).

עכשיו חשבו על מצב שבו אתם חוזרים על התהליך 10 פעמים, ויוצרים עשרה מאמרים על בסיס צירופים איכותיים אך לא "סקסיים" מידיי. בקלות יחסית תוכלו ליצור טרפיק ממוקד לאתר שלכם, ולזכות בגולשים פוטנציאליים שבאמת חיפשו מענה משפטי. זהו בפשטות, הסוד שביקשתי לחלוק עמכם.

באופן כללי מדובר בדרך נבונה יותר לבחור את המאמרים שאתם מבקשים לשבץ באתר שלכם. זו דרך שנסללת לנוכח ההבנה שעלינו לפעול ברשת על פי הצרכים של הגולש ודפוסי החיפוש שלו ולא על פי נטיות הלב שלנו או משיקולי נוחות.

לנוכח האמור במאמר הזה אתם גם מבינים שסוד ההצלחה בתוצאות החיפוש בגוגל גם טמון במשקל שיש לתת לתחרותיות סביב הצירופים שאתם בוחרים. לא אחת הנטייה לבלוט בתוצאות חיפוש של ביטוי תחרותי ("סקסי") לא שווה את המאמץ וההשקעה; אתם הקוראים, הניחו לאלה שלא קראו את הפוסט לשלם הרבה עבור ביטוי שבסופו של דבר לא יניב יותר מ-10% הקלקות…

תנוח דעתכם, במציאות שבה רוב הגולשים שואלים על פי דפוסי חיפוש מגוונים, הרי שכמעט אין סוף לאפשרויות שתיבת החיפוש של גוגל "מציעה" לכם כשאתם מחליטים ליצור נוכחות שקטה אך יעילה, במונחים הטובים – אך הפחות מחופשים.

פעילות כזו כרוכה בפחות מאמץ, פחות השקעה, ומאידך יעילה פי כמה.

……………….

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...