כשהתוצאה השנייה בגוגל מספרת בגנותכם, אין משמעות לתוצאה הראשונה!

כשהתוצאה השנייה בגוגל מספרת בגנותכם, אין משמעות לתוצאה הראשונה!מתי בפעם האחרונה בדקתם מה מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כשמחפשים את השם/הפירמה שלכם? ובכן, בהנחה שכבר קראתם את הפוסט שפרסמתי בנובמבר 2011, אתם כבר יודעים כיצד לגרום לגוגל להציג בתוצאה הראשונה את העמוד הכי ייצוגי שלכם. אך מה גוגל יודע "לספר" עליכם לגולשים בתוצאה השנייה, השלישית והרביעית? האם תוכלו "לישון טוב בלילה" אם כשמחפשים את השם שלכם בגוגל, מופיעה כותרת מבזה בתוצאה רביעית, בסגנון: "מאוד התאכזבתי מעו"ד פלוני ישראלי…"… ? 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

תוצאות חיפוש מביכות – דוגמאות מהרשת

לא רציתי לקחת דוגמאות "מצונזרות" לחיפוש שמות של עורכי דין, אז בחרתי בשתי דמויות מפורסמות אחרות מעולם המשפט המוכר לנו: נכון להיום, כשמחפשים בגוגל את שמה של השופטת "ורדה אלשיך", מגלים בעמוד התוצאות הראשון גם תוצאות לא מחמיאות במיוחד:

תוצאות חיפוש של "ורדה אלשיך" בגוגל

אך היא אינה השופטת היחידה שעטופה בתוצאות לא מחמיאות בגוגל. מה דעתכם על תוצאות החיפוש של שמו של נשיא העליון לשעבר, כב' הש' "אהרון ברק":

תוצאות חיפוש של "אהרון ברק" בגוגל

אני מניח שחלק מכם חווה את אותה מבוכה (או כעס) כשגילה תוצאות "לא נעימות" ברשימת תוצאות החיפוש של השם שלו בגוגל. אגב, לא רק תוצאות מכפישות צריכות להטריד אתכם; אם תשאלו אותי, גם תוצאות חיפוש טפלות(1), המציגות עבור הגולשים מחפשי השם שלכם איזה פסק דין חסר משמעות שבו שימשתם כבאי כוח, או עמוד באינדקס עורכי דין עלוב ומיושן, גם אלה מוטב שלא יתנוססו בגאון בראש תוצאות החיפוש ו/או בעמוד הראשון בגוגל בפני גולשים המחפשים את השם שלכם.

תתפלאו לגלות, שבקלות יחסית ובהשקעה לא גדולה, תוכלו בעצמכם לדאוג לכך שכל ארבעת התוצאות הראשונות בגוגל (ואם ממש תתעקשו אז גם כל עמוד התוצאות הראשון) יהיו בדיוק מה שאתם רוצים, ובוודאי לא מה שאתם לא רוצים.

הדרך הקלה ביותר: שליחת בקשה למחיקה

הדרך הפשוטה ביותר להסרת תוצאות היא באמצעות מחיקת אותו עמוד מהרשת או מחיקת/צנזור שמכם מתוכן אותו עמוד. דא עקא, אתם לא יכולים לבצע שינויים בעמודים של אתרים שלא נמצאים בבעלותכם… יחד עם זאת, תוכלו לפנות בצורה מנומסת ולבקש מבעלי האתרים שישקלו למחוק את העמודים שלטעמכם מזיקים לכם.

מניסיוני כמנהל אתר הפורומים המשפטיים, אני רוצה לשתף אתכם בכך שפונים אלינו גולשים רבים המבקשים להסיר או לצנזר את השם שלהם מידיעות משפטיות שפורסמו אצלנו כדין. בחלק גדול מהמקרים, ובהתאם למדיניות שלנו בעניין זה, אנחנו נענים לבקשת הפונים. עשו כך גם אתם, ופנו לבעלי האתרים שמוצגים בגוגל כשמחפשים את השם שלכם.

אם תקשיבו לעצתי, אל תנצלו את "גלימתכם" כדי להישמע תוקפניים ו/או מאיימים. פנו בצורה מנומסת וידידותית, הימנעו ככל האפשר מלשון משפטית, הציגו באופן אמיתי את המבוכה הרבה שהפרסום הזה גורם לכם ותזכו לשיתוף פעולה מהיר ונעים יותר!

האלטרנטיבה השנייה: דחיקת תוצאות חיפוש בגוגלדחיקת תוצאות חיפוש בגוגל

מה לעשות, בעלי האתרים שבהם השם שלכם מופיע לא תמיד ישתפו איתכם פעולה; לעיתים אף יתעקשו להשאיר ביקורת לגיטימית או ידיעה שפורסמה כדין. במקרים אחרים פשוט יהיה בלתי אפשרי (או לא משתלם) לאתר את הבעלים של אותו אתר בו מופיע עמוד שפוגע בכם, ובכל זאת, גוגל (הענק הדומם), ימשיך להציג את התוצאה המרגיזה בפני כל מי שיחפש את השם שלכם.

אל תאמרו נואש. יש פתרון מוצלח, יעיל ובאופן יחסי קל. את הפתרון הזה נכנה: "דחיקת תוצאות חיפוש בגוגל". וכשמו כן הוא, אנחנו נפעל כדי לדחוק את תוצאות החיפוש הלא רצויות, אל תחתית העמוד (או אם תרצו, אל העמוד השני, והשלישי וכן הלאה).

הרעיון המרכזי העומד בבסיס הפתרון הינו בתהליך שבו אנחנו "משכנעים את גוגל" שישנן תוצאות רלוונטיות יותר שרצוי להציג בפני הגולשים שמחפשים את השם שלנו! כשגוגל "משתכנע", הוא מציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר לפני התוצאות שאנחנו אוהבים פחות, או במילים אחרות: דוחק לאחור את התוצאות שהיינו מעדיפים שלא יופיעו.

איך משכנעים את גוגל שיש תוצאות רלוונטיות יותר לחיפוש השם שלנו?

הנחת היסוד נעוצה בכך שאינכם מתכוונים להפעיל מניפולציות על מנוע החיפוש, אלא לספר את האמת לאמיתה. ברגע שהבנתם את הנחת היסוד, אתם גם מבינים שאם אין עמודים ברשת שהם באמת רלוונטיים יותר לגולש המחפש את השם שלכם, הרי שעליכם ליצור את העמודים האלה!

ננסה לחשוב יחד על כמה עמודים שיכולים בקלות להיות רלוונטיים ביותר לחיפוש שמכם:

1. אתר האינטרנט שלכם.

2. עמוד ה"אודות" באתר האינטרנט שלכם, המציג אתכם.

3. הבלוג שלכם.

4. הפייסבוק שלכם.

5. הלינקדאין שלכם.

6. הטוויטר שלכם.

7. מאמר חשוב שפרסמתם.

8. פרטי המשרד שלכם באתר בזק/דפי זהב/באינדקס מסוים ועוד.

9. פרטי המשרד שלכם בספר עורכי הדין של לשכת עורכי הדין.

10. ועוד…

בהנחה שהעמודים האלה (או חלקם) קיימים, עליכם "לשכנע את גוגל" שהעמודים האלה הם העמודים הכי רלוונטיים למי שמחפש את השם שלכם. פעולת ה"שכנוע" הזו מתחלקת לשניים:

שלב א' – התערבות נכונה בתוכן העמודיםוודאו שהעמודים הרלוונטים מכילים את השם שלכם בצורה בולטת ומשמעותית

בשלב הראשון עליכם לבחון היטב האם תוכן העמודים הללו מדגיש מספיק את השם שלכם. סוף סוף, אתם רוצים לשכנע את מנוע החיפוש שהעמודים האלה הם הרלוונטיים ביותר לחיפוש השם שלכם.

לפיכך, בכל עמוד בו זה מתאפשר לכם, פעלו על פי ההנחיות שלהלן:

1. שלבו את השם שלכם בתגי המטא של העמודים האלה; השם שלכם צריך להופיע לפחות פעם אחת בכותרת העמוד (TITLE) ולפחות פעם אחת נוספת בתיאור העמוד (DESCRIPTION).

2. וודאו שהשם שלכם מופיע לפחות פעמיים בתוכן העמודים, אם תוכלו (וזה נכון מבחינת מי שקורא את הטקסט) הדגישו בBOLD את השם שלכם. אם תוכלו, הוסיפו את השם שלכם לכותרת המופיעה בתוכן העמוד (לדוגמא, בעמוד ה"אודות שלכם", הוסיפו כותרת באותיות מוגדלות בראש העמוד: "אודות עורך דין ישראל ישראלי", במקום סתם כותרת "אודות" אנמית ושאינה מועילה).

3. הוסיפו תמונה שלכם בעמוד, והוסיפו את השם שלכם לתג כותרת התמונה (TITLE) וכן ל- ALT התמונה (ALT – הוא אותו טקסט שיופיע כשיעבירו את הסמן על התמונה).

שלב ב' – הוסיפו קישורים "חכמים" המצביעים על העמודים הרלוונטיים לחיפוש שמכם

אחד הדברים שעוזר לגוגל "להבין את הרשת" טוב יותר, הוא הקישורים המפוזרים ברשת. קישורים הם אותם טקסטים "שמולבש" עליהם קישור לעמוד מסוים ברשת. וככה, כשגוגל מוצא קישור לעמוד שלכם – קישור שמשולב בטקסט הנושא את השם שלכם – הוא "מסיק מכך" שהעמוד המקושר רלוונטי למי שמחפש בתיבת החיפוש בגוגל את השם שלכם (שהוא הוא הטקסט שהופיע בקישור)!הוסיפו קישורים הנושאים את שמכם, לעמודים הרלוונטים ביותר

לפיכך, בשלב זה עליכם לקשר עמודים רבים ככל האפשר אל העמודים הרלוונטיים לחיפוש השם שלכם, וזאת דרך צירופים המכילים את השם שלכם. למשל, הביטו כאן בתחתית הפוסט על האופן שבו אני מקשר אל הפייסבוק שלי, אני מקפיד לכתוב "אדי סוברי – פייסבוק" ולשלב את הקישור על המלל הזה, המכיל את השם שלי! לא תתפלאו אפוא שכשמחפשים את השם שלי בגוגל, מוצאים בין התוצאות הראשונות גם את כתובת הפייסבוק שלי.

*אם אתם מתלבטים היכן לשבץ את הקישורים שלכם לעמודים הרלוונטיים, הנה לכם כמה המלצות:

1. בתחתית עמודי האתר האישי שלכם, צרו קישורים לכל העמודים הרלוונטיים לחיפוש שמכם, באופן שציינתי לעיל.

2. בתחתית הפוסטים שאתם מפרסמים בבלוג שלכם (אם יש כזה), צרו קישורים כאמור לעיל.

3. פרסמו מאמרים באתרי מאמרים (זה בחינם, ובקלי קלות), והוסיפו קישורים בתחתית המאמרים באותו האופן.

4. בקשו מהקולגות שלכם לקשר אליכם באותו אופן, מעמודי המומלצים שלהם.

אם תפעלו על פי השלבים שציינתי, יש לכם סיכויים רבים לדחוק לאחור את התוצאות שאינכם מעוניינים שיופיעו בראש תוצאות החיפוש בגוגל. סופו של יום, השם שלכם (ברוב המקרים) אינו צירוף תחרותי בגוגל.

פעלתם על פי ההנחיות שלי ולא הצלחתם? צרו עימי קשר, ואנסה לסייע לכם.

בהצלחה,
אדי

נ.ב.: עורכי דין רבים בחרו להירשם לפייסבוק תחת השם שלהם בשפה האנגלית ולא בעברית. הדבר מקשה מן הסתם על הפיכת הפרופיל בפייסבוק לכזה שייחשף בראש תוצאות החיפוש למי שיחפש בגוגל את השם שלכם בעברית. לכל אלה אני ממליץ להיכנס לממשק המשתמש בפייסבוק >> הגדרות  חשבון >> שם >>  + במסך זה לציין בשדה "שם חלופי" את השם שלכם בעברית. זה יעשה את העבודה…

(1) לכל חובבי העברית, בחרתי בתואר טָפֵל ולא תָּפֵל בכוונת מתכוון.

……………….

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...