חמישה דברים שלמדתי מאתרים של עורכי דין בישראל

דברים שאפשר ללמוד מאתרים משפטיים של עורכי דין ברשתיש לי איזה הובי משונה כזה לגזור כל מיני כתבות שאהבתי לקרוא בעיתון ולתייקן בקלסר; להדפיס מילים של שיר שאהבתי, לנבור למשמעותן (להתאהב בהן) ולתייקן בקלסר אחר; לספר לכם שאני שומר מחברות מכיתה א' וב' וכו'? בקיצור, אספן של מילים. זה מן טבע כזה, שנוספה לו עוד תכונה מאז שאני כותב כאן בבלוג: התחלתי לתייק ולשמור בכרטיסיות שונות כל מיני קישורים לאתרים של עורכי דין, כתבות מעניינות על שיווק ברשת, תמונות מצחיקות הקשורות לעורכי דין, מודעות פרסומת משעשעות של משפטנים (בגוגל ובעיתונים) ועוד. אתמול נברתי בקלסר, והיום אני כותב עבורכם את הפוסט הזה.

אני רוצה להציג בפניכם שישה אלמנטים מיוחדים המופיעים במספר אתרים משפטיים בישראל – אלמנטים שלמעשה הנם כלים שיווקיים מעולים שבחרו בהם בעלי האתרים (במודע או שלא). אני מוצא בכך דוגמאות יפות שתוכלו ללמוד מהן ו/או לקבל רעיונות יצירתיים משלכם, לאתר שלכם.

זו גם הזדמנות שלי לפרגן לעורכי הדין – בעלי האתרים הללו – כאן בבלוג שלי. שימו לב שהדוגמאות שאביא הן ממוקדות, ולמדו אך מהן (הגם שהאתרים שנלמד מהם ראויים הם, אין כוונתי כאן להצביע על איכותם באופן כללי). 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

צרו קישור בולט באתר המבאר כי אתם תורמים לחברה

שמחתי לגלות קישור בולט, כבר בתפריט העליון בשני אתרים משפטיים לדוגמא, קישורים לעמודים העוסקים ב"מעורבות בקהילה" או ל"פעילות ציבורית" של אותו משרד עורכי דין. הנה הדוגמאות לפניכם.

"מעורבות בקהילה" באתר של משרד עו"ד אלמוג – שפירא:

מעורבות בקהילה - האתר של עו"ד רפאל אלמוג

"פעילות ציבורית" באתר של עו"ד אמיר שי:

פעילות ציבורית - עורך דין אמיר שי

התפיסה (הנכונה) העומדת מאחורי הקישור הבולט הזה, מבקשת לעודד את הגולש ליצור עמכם קשר, על רקע התובנה שהגולש מקבל כשהוא מודע לכך שאתם מעורבים בקהילה שסביבכם, שאתם תורמים ונותנים משלכם! התחושה החזקה שעמוד כזה משאיר בעיני הגולש הופכת אתכם לדמות נעימה יותר, אדיבה יותר, כזו שנכון יותר להתקשר עמה. ישנה איזו תובנה יפה שלמדתי פעם מחבר קרוב, שאמא שלו נהגה לומר לו: "שכשהיד שלנו סגורה (מלתת), גם אין היכן להניח עבורנו משהו אם רוצים להעניק לנו בחזרה (שהרי היד קמוצה)"; חז"ל ניסחו זאת קצת אחרת: "עשר בשביל שתתעשר" (תענית, ט, א)…

שבצו תמונה אמיתית ומוצלחת שלכם, עשו מאמץ לשדר מקצועיות ואדיבות

עו"ד דוד סער בוחר בראש דף הבית של האתר שלו לקבל את פני הגולשים בתמונה (כבר המלצתי על כך בטיפ מספר 3 בפוסט הטיפים לאתר טוב יותר)

עו"ד דוד סער - תמונה בכניסה לאתר

שימו לב כמה התמונה נבחרה בקפידה: תמונה מעונבת, ורשמית הבאה לידי ביטוי בשולחן הכבד, בספרייה בגוון כהה ומרשים הממוקמת מאחוריו; יחד עם זאת המבט של עו"ד סער נעים ועדין, גם הטיית הראש הקלה מגבירה את התקשורת הבלתי מילולית שמקיים עו"ד סער עם הגולש ביצירת אווירה חיובית, נעימה ומזמינה; השעון היוקרתי (? כנראה…) מבצבץ, השולחן נקי, ושלל התעודות התלויות על הקיר שלצדו מבהירות כי מדובר במקצוען אמיתי.

הייתי מוסיף כי גם הפינות המעוגלות של התמונה מדגישות את המשחק שבין הרשמי ->> לנעים ומזמין, ובקיטומן יש כדי לרכך את הרושם הרציני והמרוחק יחסית שיש בעיצוב של משרד עורכי דין.

דוגמא נוספת של תמונה עוצמתית במיוחד מצויה בדף הבית של האתר של עו"ד רון מיור:

תמונה מעוצבת - עורך דין רון מיור

הביטו כיצד את המסר של המקצוענות של המשרד מעבירה תמונה ברמת ליטוש מאוד גבוהה (השתלבות מרתקת בגווני העמוד, משחק מקצועי בין אור וצל), שימו לב ללבוש המוקפד, הביטו והרגישו כיצד חצי החיוך שובר את האווירה הרשמית, חצי חיוך מזמין ואדיב המשתלב בקונספרט המקצועי והנקי שסביבו.

השקיעו מחשבה בניסוח כותרת בעלת עוצמה

כשנכנסים לאתר של עו"ד תומר בכר, נתקלים בכותרת מרשימה ועוצמתית במיוחד:

astrategia

תשפטו בעצמכם אם הכותרת הזו יעילה יותר או פחות, מה שבטוח שהיא אפקטיבית הרבה יותר מהמלל הקבוע והמשעמם שאנו מוצאים באתרים רבים בלשון: "ברוכים הבאים לאתר של…"; אין לי ספק שהגולש נותר עם רושם עז יותר כשהוא קורא את המשפטים המרכיבים את הכותרת שמציע עו"ד תומר בכר לגולשיו.

ספרו לכולם על מכתבי ההוקרה שקיבלתם

עו"ד בועז גורק משבץ בצורה בולטת קישור לעמוד של מכתבי הוקרה שזכה לקבל מלקוחותיו.

עורך דין בועז גורק - מכתבי הוקרה

חישבו על הגולש, זה שרק עכשיו ממש במקרה הגיע לאתר שלכם, הוא צריך את החיזוקים האלה. בעל ספר משלי אומר "יהללך זר ולא פיך", והמשפט הזה נכון פי כמה ככל שאנחנו עסוקים בשיווק. לטעמי מדובר ברעיון נפלא; אגב, אין לכם מה להתבייש או להצטנע, אם כתבו לכם מכתב תודה, אתם ראויים לכך (וגם הלקוחות הפוטנציאליים ישמחו לדעת מזה).

שתפו פעולה עם עורכי דין אחרים כדי להגדיל את שורת הרווח

מי מאתנו לא קלט תיק שקולגה העביר לטיפולו? כמעט כל אחד זכה לקבל וכנראה גם להעביר לקוחות לטיפולו של עורך דין אחר; מטבע הדברים, לא אחת המשרד שלכם עמוס מידיי ו/או אין לכם מומחיות ספציפית שלפתע אחד הלקוחות שלכם נצרך לה, והעברת תיקים למשרד אחר הופכת למהלך טבעי. בין שאתם חולקים עם הקולגה שלכם בשכר הטרחה באותו תיק ובין שאתם פשוט מפרגנים זה לזה בהעברת תיקים האחד לשני, אתם יוצאים נשכרים.

עורכת דין אביבית מוסקוביץ בוחרת להקדיש קישור בולט באתר שלה, לעמוד שמיועד בדיוק לכם – עורכי הדין שגולשים באתר שלה, ואשר היו שמחים לשקול שיתוף פעולה הדדי בין המשרדים:

עורך דין אביבית מוסקוביץ - מציעה שיתופי פעולה

אני סבור שההזמנה היפה והבולטת הזו לשיתוף פעולה, כמו גם המלל המאוד חד של הקישור ("לעורכי דין בלבד"), יש בו כדי לתת דוגמא נהדרת לחשיבה שיווקית "מחוץ לקופסא", כזו השואפת להפוך את אתר האינטרנט שלכם ליחידה שמייצרת לכם רווח, מכל כיוון!

לסיכום – חמישה טיפים שקיבלתם מעורכי דין/קולגות ברשת

* אל תתביישו לספר לגולשים שאתם תורמים לקהילה.

* אל תהססו לאפשר לגולשים באתר שלכם לעיין במכתבי הוקרה שקיבלתם.

* קבלו בברכה את הגולשים שלכם בתמונה אישית שלכם בדף הבית; הקפידו על תמונה המשדרת מקצועיות ואדיבות.

* השקיעו מחשבה ונסחו בצורה ייחודית, איכותית (ושיווקית) את הכותרת הראשונה באתר שלכם.

* הזמינו עורכי דין לשתף אתכם פעולה; עשו כן במלל שתכתבו בעמוד אליו תקשרו בקישור בולט ומרכזי.

תודה לעורכי הדין שהאירו את עינינו, יישר כוחם.

נ.ב. כפי שכתבתי למעלה, אני אוסף דוגמאות רבות מאתרים שונים של עורכי דין כדי לקבל רעיונות טובים כיצד לתרום לכם כאן בבלוג. אני אמשיך בכך, ואולי אתקל גם באתר שלכם. יחד עם זאת, אשמח אם תעבירו אליי כבר כעת רעיונות, דוגמאות, קישורים מעניינים שקשורים בכם בו בקולגות שלכם. אני משוכנע שבעזרתכם יתאפשר לי לכתוב כאן הרבה יותר.

……………….

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...